Pedagogická praxe v přípravném vzdělávání učitelů (Kapitola 12)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F05%3A00006743" target="_blank" >RIV/00216275:25210/05:00006743 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practice in Teacher Training (Chapter 12)
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the ELTE programme offered by the University of Pardubice, Faculty of Humanities. The focus of the presentation is on a new model of teaching practice, the so-called Clinical Year, which is a compulsory component of the study programme. The Clinical Year is the one-year assistant practice of the students at primary and lower secondary schools. This paper introduces the theoretical background of this model of teaching practice, describes the roles of the participants in the Clinical Year (mentor, assistant, tutor) and analyses its benefits not only in terms of the development of the student´s professional competence, but also the development of co-operation between schools and the university.
Název v anglickém jazyce
Practice in Teacher Training (Chapter 12)
Popis výsledku anglicky
This paper presents the ELTE programme offered by the University of Pardubice, Faculty of Humanities. The focus of the presentation is on a new model of teaching practice, the so-called Clinical Year, which is a compulsory component of the study programme. The Clinical Year is the one-year assistant practice of the students at primary and lower secondary schools. This paper introduces the theoretical background of this model of teaching practice, describes the roles of the participants in the Clinical Year (mentor, assistant, tutor) and analyses its benefits not only in terms of the development of the student´s professional competence, but also the development of co-operation between schools and the university.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Learning for the Future. Dimensions of the new role of the teacher
ISBN
91-975204-2-X
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
135-142
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
The Learning Teacher Network
Místo vydání
Karlstad, Sweden
Kód UT WoS kapitoly
—