Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogická praxe v přípravném vzdělávání učitelů (Kapitola 12)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F05%3A00006743" target="_blank" >RIV/00216275:25210/05:00006743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practice in Teacher Training (Chapter 12)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the ELTE programme offered by the University of Pardubice, Faculty of Humanities. The focus of the presentation is on a new model of teaching practice, the so-called Clinical Year, which is a compulsory component of the study programme. The Clinical Year is the one-year assistant practice of the students at primary and lower secondary schools. This paper introduces the theoretical background of this model of teaching practice, describes the roles of the participants in the Clinical Year (mentor, assistant, tutor) and analyses its benefits not only in terms of the development of the student´s professional competence, but also the development of co-operation between schools and the university.

  • Název v anglickém jazyce

    Practice in Teacher Training (Chapter 12)

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the ELTE programme offered by the University of Pardubice, Faculty of Humanities. The focus of the presentation is on a new model of teaching practice, the so-called Clinical Year, which is a compulsory component of the study programme. The Clinical Year is the one-year assistant practice of the students at primary and lower secondary schools. This paper introduces the theoretical background of this model of teaching practice, describes the roles of the participants in the Clinical Year (mentor, assistant, tutor) and analyses its benefits not only in terms of the development of the student´s professional competence, but also the development of co-operation between schools and the university.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Learning for the Future. Dimensions of the new role of the teacher

  • ISBN

    91-975204-2-X

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    135-142

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    The Learning Teacher Network

  • Místo vydání

    Karlstad, Sweden

  • Kód UT WoS kapitoly