Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku k matematice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F22%3A43923180" target="_blank" >RIV/62156489:43670/22:43923180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku k matematice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studenti přicházejí na univerzitu s různými znalostmi, pojmy a dovednostmi v matematice. Současně si s sebou přinášejí různé zkušenosti s výukou matematiky na základních a středních školách, včetně jejich výsledků učení. Pohledy a postoje k matematice, které si studenti za dlouhou dobu vybudovali, přetrvávají a mohou ovlivnit jejich volbu vzdělávací dráhy nebo povolání. Není obvyklé, aby každý studijní program na vysoké škole obsahoval ve svém studijním plánu předmět specificky zaměřený na matematiku. Je tomu tak i v případě některých studijních programů zaměřených na praktické vyučování nebo učitelství odborných předmětů pro střední školy. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat výsledky průzkumu provedeného mezi studenty praktického vyučování a odborného výcviku zaměřeného nejen na jejich postoje a názory na matematiku, ale také na vliv těchto postojů na volbu vysokoškolského studijního programu.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes towards mathematics among students of practical teaching and vocational training

  • Popis výsledku anglicky

    Students come to university with a range of knowledge, concepts and skills in mathematics. At the same time, they bring with them a variety of experiences of mathematics education in primary and secondary schools, including their learning outcomes. The perspectives and altitudes towards mathematics that students have built up over a long period of time persist and may influence their choice of educational pathway or career. It is not usual for every study programme at university to include a subject specifically focused on mathematics in its curriculum. This is also the case for some study programmes focusing on practical teaching or teaching vocational subjects for secondary schools. The aim of this paper is to present the results of a survey carried out among students of practical teaching and vocational training aimed not only at their attitudes and opinions towards mathematics, but also at the influence of these attitudes on the choice of a higher education study programme.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    15. didaktická konferencia: Zborník príspevkov

  • ISBN

    978-80-8222-044-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    93-103

  • Název nakladatele

    Vysoká škola DTI

  • Místo vydání

    Dubnica nad Váhom

  • Místo konání akce

    Dubnica nad Váhom

  • Datum konání akce

    19. 10. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku