Postoje studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku k matematice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F22%3A43923180" target="_blank" >RIV/62156489:43670/22:43923180 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku k matematice
Popis výsledku v původním jazyce
Studenti přicházejí na univerzitu s různými znalostmi, pojmy a dovednostmi v matematice. Současně si s sebou přinášejí různé zkušenosti s výukou matematiky na základních a středních školách, včetně jejich výsledků učení. Pohledy a postoje k matematice, které si studenti za dlouhou dobu vybudovali, přetrvávají a mohou ovlivnit jejich volbu vzdělávací dráhy nebo povolání. Není obvyklé, aby každý studijní program na vysoké škole obsahoval ve svém studijním plánu předmět specificky zaměřený na matematiku. Je tomu tak i v případě některých studijních programů zaměřených na praktické vyučování nebo učitelství odborných předmětů pro střední školy. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat výsledky průzkumu provedeného mezi studenty praktického vyučování a odborného výcviku zaměřeného nejen na jejich postoje a názory na matematiku, ale také na vliv těchto postojů na volbu vysokoškolského studijního programu.
Název v anglickém jazyce
Attitudes towards mathematics among students of practical teaching and vocational training
Popis výsledku anglicky
Students come to university with a range of knowledge, concepts and skills in mathematics. At the same time, they bring with them a variety of experiences of mathematics education in primary and secondary schools, including their learning outcomes. The perspectives and altitudes towards mathematics that students have built up over a long period of time persist and may influence their choice of educational pathway or career. It is not usual for every study programme at university to include a subject specifically focused on mathematics in its curriculum. This is also the case for some study programmes focusing on practical teaching or teaching vocational subjects for secondary schools. The aim of this paper is to present the results of a survey carried out among students of practical teaching and vocational training aimed not only at their attitudes and opinions towards mathematics, but also at the influence of these attitudes on the choice of a higher education study programme.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
15. didaktická konferencia: Zborník príspevkov
ISBN
978-80-8222-044-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
93-103
Název nakladatele
Vysoká škola DTI
Místo vydání
Dubnica nad Váhom
Místo konání akce
Dubnica nad Váhom
Datum konání akce
19. 10. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—