Kapitola 7: K profesní kompetenci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F06%3A00004794" target="_blank" >RIV/00216275:25210/06:00004794 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Chapter 7: Addressing Professional Competence
Popis výsledku v původním jazyce
Is the teacher / student teacher "professionally competent"? A simple question, yet very difficult to answer. The paper will offer a discussion of an attempt to promote and assess the level of professional competence in teacher trainees. In order to do that the concept of professional competence will be defined and a case study of evaluation of student teacher professional development presented.
Název v anglickém jazyce
Chapter 7: Addressing Professional Competence
Popis výsledku anglicky
Is the teacher / student teacher "professionally competent"? A simple question, yet very difficult to answer. The paper will offer a discussion of an attempt to promote and assess the level of professional competence in teacher trainees. In order to do that the concept of professional competence will be defined and a case study of evaluation of student teacher professional development presented.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
A Vision of European Teaching and Learning. Perspectives on the new role of the teacher
ISBN
91-975204-3-8
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
67-92
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
The Learning Teacher Network
Místo vydání
Karlstad, Sweden
Kód UT WoS kapitoly
—