Perspektivy mediace a probace v kontextu resocializační pedagogiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F10%3A39883119" target="_blank" >RIV/00216275:25210/10:39883119 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Perspektivy mediace a probace v kontextu resocializační pedagogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá alternativními technikami a metodami řešení sporů a jejich využitím v praxi. Důraz je kladen na popis možností mediace a na charakteristiku role a osobnostních předpokladů mediátora. Kvalifikace a zkušenost jsou důležité pro výkon této nově vznikající profese v České republice a jsou konfrontovány se zahraničními trendy. Rovněž nabízejí inspiraci pro efektivní vedení a zdárné ukončení mediačního procesu. S významem mediace roste i důležitost profesního postavení mediátorů právě v kontextu (sociální) andragogiky a resocializační pedagogiky. Mediace pomáhá podněcovat a rozvíjet potenciál člověka a umožňuje mu podílet se na řešení vlastních problémů prostřednictvím účinného a kultivovaného přístupu.
Název v anglickém jazyce
The perspectives of mediation and probation in the context of resocialization pedagogy
Popis výsledku anglicky
The study provides an overview of techniques and methods of alternative dispute resolution (known as ADR methods). The biggest attention is paid to the Probation and Mediation, which are in the Czech Republic already in use, and are institutionally enshrined in the Law on Probation and Mediation Service. Currently, we can monitor the development of a range of techniques such as arbitration, law of cooperation and facilitation. These modern tools for resolving disputes and conflicts create a place for adult education and the resocialization pedagogy. These disciplines deals with theoretical and methodological approaches and contribute to the development of this area.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Aktuální problémy resocializační pedagogiky
ISBN
978-80-7395-342-3
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Počet stran knihy
66
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS kapitoly
—