Approaching Students in Higher Education Governance: Introduction to the Special Issue
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F11%3A39883487" target="_blank" >RIV/00216275:25210/11:39883487 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00237752:_____/11:#0000175
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Approaching Students in Higher Education Governance: Introduction to the Special Issue
Popis výsledku v původním jazyce
This article introduces the special issue of Tertiary Education and Management dedicated to the positions and roles of students in higher education governance. Students are today recognized as being the "major stakeholder" in higher education, but theiractual participation in governance has largely failed to attract the attention of scholars. The aim of this special issue is therefore to address this omission by providing research-based portraits of students' involvement in higher education governancein five European countries. In this introduction, we present our conceptual framework by outlining four models of higher education governance and introduce the five articles on the selected countries that constitute the core of this special issue.
Název v anglickém jazyce
Approaching Students in Higher Education Governance: Introduction to the Special Issue
Popis výsledku anglicky
This article introduces the special issue of Tertiary Education and Management dedicated to the positions and roles of students in higher education governance. Students are today recognized as being the "major stakeholder" in higher education, but theiractual participation in governance has largely failed to attract the attention of scholars. The aim of this special issue is therefore to address this omission by providing research-based portraits of students' involvement in higher education governancein five European countries. In this introduction, we present our conceptual framework by outlining four models of higher education governance and introduce the five articles on the selected countries that constitute the core of this special issue.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0127" target="_blank" >GAP404/11/0127: Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tertiary Education and Management
ISSN
1358-3883
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
183-189
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—