Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Approaching Students in Higher Education Governance: Introduction to the Special Issue

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F11%3A39883487" target="_blank" >RIV/00216275:25210/11:39883487 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00237752:_____/11:#0000175

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Approaching Students in Higher Education Governance: Introduction to the Special Issue

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article introduces the special issue of Tertiary Education and Management dedicated to the positions and roles of students in higher education governance. Students are today recognized as being the "major stakeholder" in higher education, but theiractual participation in governance has largely failed to attract the attention of scholars. The aim of this special issue is therefore to address this omission by providing research-based portraits of students' involvement in higher education governancein five European countries. In this introduction, we present our conceptual framework by outlining four models of higher education governance and introduce the five articles on the selected countries that constitute the core of this special issue.

  • Název v anglickém jazyce

    Approaching Students in Higher Education Governance: Introduction to the Special Issue

  • Popis výsledku anglicky

    This article introduces the special issue of Tertiary Education and Management dedicated to the positions and roles of students in higher education governance. Students are today recognized as being the "major stakeholder" in higher education, but theiractual participation in governance has largely failed to attract the attention of scholars. The aim of this special issue is therefore to address this omission by providing research-based portraits of students' involvement in higher education governancein five European countries. In this introduction, we present our conceptual framework by outlining four models of higher education governance and introduce the five articles on the selected countries that constitute the core of this special issue.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0127" target="_blank" >GAP404/11/0127: Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tertiary Education and Management

  • ISSN

    1358-3883

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    183-189

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus