Students in Higher Education Governance in Europe: Contrasts, commonalities and controversies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F11%3A39892851" target="_blank" >RIV/00216275:25210/11:39892851 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00237752:_____/11:#0000176
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Students in Higher Education Governance in Europe: Contrasts, commonalities and controversies
Popis výsledku v původním jazyce
This article provides a synthesizing overview of the roles of students in higher education governance in Europe. We first review the existing literature on student involvement in higher education governance in order to locate the contribution of this special issue of Tertiary Education and Management. Second, we summarize the key findings of the five articles on the selected European countries gathered in this issue. In the third part of the article, we outline the main commonalities and contrasts between the countries. Finally, we discuss the controversies surrounding student participation in higher education governance and their grounding in the competing visions of higher education.
Název v anglickém jazyce
Students in Higher Education Governance in Europe: Contrasts, commonalities and controversies
Popis výsledku anglicky
This article provides a synthesizing overview of the roles of students in higher education governance in Europe. We first review the existing literature on student involvement in higher education governance in order to locate the contribution of this special issue of Tertiary Education and Management. Second, we summarize the key findings of the five articles on the selected European countries gathered in this issue. In the third part of the article, we outline the main commonalities and contrasts between the countries. Finally, we discuss the controversies surrounding student participation in higher education governance and their grounding in the competing visions of higher education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0127" target="_blank" >GAP404/11/0127: Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tertiary Education and Management
ISSN
1358-3883
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
261-273
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—