Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jsou studující všemocní nebo bezmocní? Vládnutí v českém vysokém školství mezi studentokracií, akademickou oligarchií a manažerismem.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F13%3A39897269" target="_blank" >RIV/00216275:25210/13:39897269 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jsou studující všemocní nebo bezmocní? Vládnutí v českém vysokém školství mezi studentokracií, akademickou oligarchií a manažerismem.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studující přichází o ústřední postavení ve VŠ vládnutí kvůli souběhu tří okolností: vzrůst nezájmu mezi studujícími, posilování akademické oligarchie a nástup manažerských přístupů k "řízení" vysokého školství.

  • Název v anglickém jazyce

    Students between power and powerlessness: governance of Czech higher education between studentocracy, academic oligarchy and managerialism

  • Popis výsledku anglicky

    Czech students played a central role in the governance of HEIs after 1989, even to the point of provoking protests against ?studentocracy?. We argue, however, that over the last two decades students have largely lost their power due to three important trends. First, the expanding student population has become largely indifferent to issues of higher education governance. Second, academics and especially the academic oligarchy have become the dominant actors in the governance of Czech higher education. And finally, managerial approaches to higher education governance, which gained prominance especially during the last few years, have redefined students? role from ?academic citizens? to ?customers?.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0127" target="_blank" >GAP404/11/0127: Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    68-83

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus