Jsou studující všemocní nebo bezmocní? Vládnutí v českém vysokém školství mezi studentokracií, akademickou oligarchií a manažerismem.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F13%3A39897269" target="_blank" >RIV/00216275:25210/13:39897269 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jsou studující všemocní nebo bezmocní? Vládnutí v českém vysokém školství mezi studentokracií, akademickou oligarchií a manažerismem.
Popis výsledku v původním jazyce
Studující přichází o ústřední postavení ve VŠ vládnutí kvůli souběhu tří okolností: vzrůst nezájmu mezi studujícími, posilování akademické oligarchie a nástup manažerských přístupů k "řízení" vysokého školství.
Název v anglickém jazyce
Students between power and powerlessness: governance of Czech higher education between studentocracy, academic oligarchy and managerialism
Popis výsledku anglicky
Czech students played a central role in the governance of HEIs after 1989, even to the point of provoking protests against ?studentocracy?. We argue, however, that over the last two decades students have largely lost their power due to three important trends. First, the expanding student population has become largely indifferent to issues of higher education governance. Second, academics and especially the academic oligarchy have become the dominant actors in the governance of Czech higher education. And finally, managerial approaches to higher education governance, which gained prominance especially during the last few years, have redefined students? role from ?academic citizens? to ?customers?.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0127" target="_blank" >GAP404/11/0127: Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
68-83
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—