Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students’ autonomy at HEIs in Ukraine: Case of Sumy National Agrarian University

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41340%2F16%3A71141" target="_blank" >RIV/60460709:41340/16:71141 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students’ autonomy at HEIs in Ukraine: Case of Sumy National Agrarian University

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The students ´ self-governments are important in terms of alerting priority issues, such as quality improvement, educational processes and adequate study environment. These days students ´ self-governments have already become a common part of higher education institutions in Ukraine. Despite the short history in Ukraine, the students ´ self-governments have already been formed in all Ukrainian higher education institutions. This study aimed at identifying university student ´s autonomy and its function in the academic sphere at the Sumy National Agrarian University. The study is based on combination of secondary sources study and primary data collection in forms of semi-structured personal interview with the students’ rector, discussions with academic staff and university top management including rector and vice-rectors conducted in December 2015. Our case study showed presence of students ´ self-governments; however, it also revealed struggle with lack o

  • Název v anglickém jazyce

    Students’ autonomy at HEIs in Ukraine: Case of Sumy National Agrarian University

  • Popis výsledku anglicky

    The students ´ self-governments are important in terms of alerting priority issues, such as quality improvement, educational processes and adequate study environment. These days students ´ self-governments have already become a common part of higher education institutions in Ukraine. Despite the short history in Ukraine, the students ´ self-governments have already been formed in all Ukrainian higher education institutions. This study aimed at identifying university student ´s autonomy and its function in the academic sphere at the Sumy National Agrarian University. The study is based on combination of secondary sources study and primary data collection in forms of semi-structured personal interview with the students’ rector, discussions with academic staff and university top management including rector and vice-rectors conducted in December 2015. Our case study showed presence of students ´ self-governments; however, it also revealed struggle with lack o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13th International conference on Efficiency and Responsibility in Education 2017

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    479-485

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389901400060