Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The House and the Street as Topoi in Two Chicana Bildungsromane

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F14%3A39897687" target="_blank" >RIV/00216275:25210/14:39897687 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The House and the Street as Topoi in Two Chicana Bildungsromane

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In his book on our attitudes to places, Yi-Fu Tuan says: "Places stay put. Their image is one of stability and permanence." (29) Certain places acquire a degree of literary permanence because they often figure in certain literary genres and they can thusbecome literary topoi. The genre of the Bildungsroman, although focusing primarily on changes in time, usually situates its protagonist in both a private place - a house - and a public space - the street. Using two 1980s American novels, Sandra Cisneros's The House on Mango Street and Denise Chávez's The Last of the Menu Girls, the article attempts to analyze the role of houses and streets in the genre of the Bildungsroman and explains what makes them recurrent yet variable locations.

  • Název v anglickém jazyce

    The House and the Street as Topoi in Two Chicana Bildungsromane

  • Popis výsledku anglicky

    In his book on our attitudes to places, Yi-Fu Tuan says: "Places stay put. Their image is one of stability and permanence." (29) Certain places acquire a degree of literary permanence because they often figure in certain literary genres and they can thusbecome literary topoi. The genre of the Bildungsroman, although focusing primarily on changes in time, usually situates its protagonist in both a private place - a house - and a public space - the street. Using two 1980s American novels, Sandra Cisneros's The House on Mango Street and Denise Chávez's The Last of the Menu Girls, the article attempts to analyze the role of houses and streets in the genre of the Bildungsroman and explains what makes them recurrent yet variable locations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis Linguarum

  • ISSN

    1426-7241

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    40

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    503-512

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus