Rozvoj sociálních dovedností u žáků na I. stupni základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F14%3A39898333" target="_blank" >RIV/00216275:25210/14:39898333 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj sociálních dovedností u žáků na I. stupni základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Práce se zabývá problematikou rozvoje sociálních dovedností u žáků na I. stupni základní školy. Vzhledem k tomu, že sociální dovednosti se řadí mezi klíčové kompetence definované v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, úkolem učitelů jetyto dovednosti rozvíjet v rámci jakéhokoliv předmětu, a to již od počátku školní docházky dítěte. V rámci výzkumu byly zkoumány některé faktory, které mohou ovlivňovat míru osvojených sociálních dovedností, jako je například bydliště na vesnici nebo veměstě, sourozenecké konstelace nebo genderové rozdíly. V práci byly zkoumány komunikační dovednosti, dovednosti v oblasti spolupráce nebo řešení problémů, aktivita žáka, klima třídy, porozumění sociálním situacím a úroveň rozumového vývoje dítěte. Při výzkumném experimentu se žáci z experimentální skupiny zúčastnili intervenčního programu rozvoje sociálních dovedností, po jehož ukončení se předpokládalo zlepšení v oblasti sociálního vnímání a chování žáků. Hlavním cílem práce je přispět
Název v anglickém jazyce
Social Skills Training of Pupils in Primary Schools
Popis výsledku anglicky
The book deals with the development of social skills of pupils in primary schools in the Czech Republic. Social skills are a part of key competences which are defined in our curricular documents. Thus, it is obvious that teachers should develop social skills of their pupils during their lessons from the very beginning of their school attendance and it doesn't matter which subject they teach. In the research, various factors influencing the development of social skills were examined. These are, for example, place of living (in the village or the city), the order of the siblings or gender differences. Next, we focused on communicative skills, cooperation, solving problems as well as the activity of a pupil, perception of social situations and mental ageof a child. Two experiments were realized during a two-year period. The social skills development programs were applied in order to improve the learners' social perception and behavior. The main aim of the book is to contribute to the dev
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7395-850-3
Počet stran knihy
181
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS knihy
—