Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Man of Comenius' Labyrinth

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F14%3A39899044" target="_blank" >RIV/00216275:25210/14:39899044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Man of Comenius' Labyrinth

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chapter "Comenius' Man of the Labyrinth" discusses Comenius' concept of humanity. He shows that his theological-philosophic assumptions cannot be reduced to mere pedagogical-didactic efforts. For Comenius humanity is based in the Christian concept of history, and out of that comes his timeless urgency. Existence is pictured by Comenius as a labyrinth in which a person has to look for the truth of things. In this respect Christianity represents a whole, from which one cannot separate out Comenius' concept of education. Education for humanity as restoring God's image in human beings appears as an integral theme of remedy for human affairs. According to Comenius, education towards humanity usually exceeds the instrumentalizing activities of everyday lifeand aims at the question of self-knowledge and the identity of a person in the world.

  • Název v anglickém jazyce

    The Man of Comenius' Labyrinth

  • Popis výsledku anglicky

    Chapter "Comenius' Man of the Labyrinth" discusses Comenius' concept of humanity. He shows that his theological-philosophic assumptions cannot be reduced to mere pedagogical-didactic efforts. For Comenius humanity is based in the Christian concept of history, and out of that comes his timeless urgency. Existence is pictured by Comenius as a labyrinth in which a person has to look for the truth of things. In this respect Christianity represents a whole, from which one cannot separate out Comenius' concept of education. Education for humanity as restoring God's image in human beings appears as an integral theme of remedy for human affairs. According to Comenius, education towards humanity usually exceeds the instrumentalizing activities of everyday lifeand aims at the question of self-knowledge and the identity of a person in the world.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Jan Amos Comenius Unchanging Legacy in Changing Society

  • ISBN

    978-80-7414-792-0

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    47-55

  • Počet stran knihy

    78

  • Název nakladatele

    Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS kapitoly