Logopedická intervence v kontextu služby sociální prevence rané péče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F14%3A39899217" target="_blank" >RIV/00216275:25210/14:39899217 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Logopedická intervence v kontextu služby sociální prevence rané péče
Popis výsledku v původním jazyce
Dle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách v platném znění je "raná péče terénní služba, popřípadě doplněná ambulantní formou služby, poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je ohrožen vdůsledku nepříznivého zdravotního stavu. Služba je zaměřena na podporu rodiny a podporu vývoje dítěte s ohledem na jeho specifické potřeby". Služba obsahuje mimo jiné výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti, tedy i logopedickou intervenci. Cíl: Cílemsdělení je informovat o možnostech a efektivitě logopedické intervence v rámci terénní služby sociální prevence rané péče včetně statistických dat a kazuistiky. Metodika: Ve studii jsou prezentovány kvantitativní výsledky desetiletého statistického šetření (Šándorová, Jirava, 2013) v konkrétním zařízení, které poskytuje ranou péči. Je zpracován nárůst počtu klientů v jednotlivých letech, procentuální podíl jednotlivých diagnóz, získávání odborných informací o vývoji dítěte a vývoj průmě
Název v anglickém jazyce
Speech therapy intervention in the context of social prevention services, early intervention
Popis výsledku anglicky
This study investigates the quantitative results of a ten-year statistical survey (Šándorová, Jirava, 2013) in the specific equipment that provides early care. It is elaborated increase the number of clients individual years, the percentage of of diagnoses, obtaining of professional information about child development and evolution of the average age of clients and longitude care. The qualitative methods used case studies of children with developmental dysphasia. We confirm the effectiveness of providing early care including speech therapy. Quantitatively, the ten-year statistical survey follows in particular significant growth the number of client families, which Early intervention is provided. In relation to speech intervention conclusion can be summarized in one important phrase: with therapy alone and disrupted pre-verbal communication ability must be started in time, because the physiological basis for communication with the significantly evolves from birth, and if it is suspected
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Komunikace a handicap II: sborník textů mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-7435-386-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
156-164
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
19. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—