Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring modal verbs conveying possibility in academic discourse

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39900798" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39900798 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://katedry.ped.muni.cz/anglictina/wp-content/uploads/sites/2/2016/02/discourse-and-interaction-8-2-2015-huschova-35-47.pdf" target="_blank" >http://katedry.ped.muni.cz/anglictina/wp-content/uploads/sites/2/2016/02/discourse-and-interaction-8-2-2015-huschova-35-47.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/DI2015-2-35" target="_blank" >10.5817/DI2015-2-35</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring modal verbs conveying possibility in academic discourse

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores the occurrence and use of the English modal verbs CAN/COULD and MAY/MIGHT conveying possibility meanings in academic texts dealing with linguistics and attempts to reveal the contextual factors determining the interpretation of the verbs. The paper discusses the semantic components of the examined modal verbs in relation to syntactic co-occurrence patterns and stylistic variation, focusing on the factors governing the distribution and usage of their epistemic and root possibility readings. Finally, the paper comments on the possibility readings of CAN/COULD and MAY/MIGHT which can be employed as hedging devices.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring modal verbs conveying possibility in academic discourse

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores the occurrence and use of the English modal verbs CAN/COULD and MAY/MIGHT conveying possibility meanings in academic texts dealing with linguistics and attempts to reveal the contextual factors determining the interpretation of the verbs. The paper discusses the semantic components of the examined modal verbs in relation to syntactic co-occurrence patterns and stylistic variation, focusing on the factors governing the distribution and usage of their epistemic and root possibility readings. Finally, the paper comments on the possibility readings of CAN/COULD and MAY/MIGHT which can be employed as hedging devices.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Discourse and Interaction.

  • ISSN

    1802-9930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    35-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus