Exploring modal verbs conveying possibility in academic discourse
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39900798" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39900798 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://katedry.ped.muni.cz/anglictina/wp-content/uploads/sites/2/2016/02/discourse-and-interaction-8-2-2015-huschova-35-47.pdf" target="_blank" >http://katedry.ped.muni.cz/anglictina/wp-content/uploads/sites/2/2016/02/discourse-and-interaction-8-2-2015-huschova-35-47.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/DI2015-2-35" target="_blank" >10.5817/DI2015-2-35</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploring modal verbs conveying possibility in academic discourse
Popis výsledku v původním jazyce
This paper explores the occurrence and use of the English modal verbs CAN/COULD and MAY/MIGHT conveying possibility meanings in academic texts dealing with linguistics and attempts to reveal the contextual factors determining the interpretation of the verbs. The paper discusses the semantic components of the examined modal verbs in relation to syntactic co-occurrence patterns and stylistic variation, focusing on the factors governing the distribution and usage of their epistemic and root possibility readings. Finally, the paper comments on the possibility readings of CAN/COULD and MAY/MIGHT which can be employed as hedging devices.
Název v anglickém jazyce
Exploring modal verbs conveying possibility in academic discourse
Popis výsledku anglicky
This paper explores the occurrence and use of the English modal verbs CAN/COULD and MAY/MIGHT conveying possibility meanings in academic texts dealing with linguistics and attempts to reveal the contextual factors determining the interpretation of the verbs. The paper discusses the semantic components of the examined modal verbs in relation to syntactic co-occurrence patterns and stylistic variation, focusing on the factors governing the distribution and usage of their epistemic and root possibility readings. Finally, the paper comments on the possibility readings of CAN/COULD and MAY/MIGHT which can be employed as hedging devices.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Discourse and Interaction.
ISSN
1802-9930
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
35-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—