On Possibility Meanings of 'Could' in Written English
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39901137" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39901137 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Possibility Meanings of 'Could' in Written English
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is concerned with possibility meanings of the modal auxiliary 'could', focusing primarily on interpreting its contextualized occurrences in contemporary written British English. Although 'could' conveys essentially root possibility and is commonly employed as the preterite form of 'can' in past contexts, this paper explores its occurrence in non-past contexts and its potential epistemic interpretations. In order to obtain a complex picture of the usage and distribution of 'could' conveying possibility, discourse and stylistic aspects are included as well. The former relates to the usage of the modal verb as a hedging device, whereas the latter is reflected in the selection of the excerpted material; the data have been drawn from administrative, academic, popular scientific and journalistic texts.
Název v anglickém jazyce
On Possibility Meanings of 'Could' in Written English
Popis výsledku anglicky
This paper is concerned with possibility meanings of the modal auxiliary 'could', focusing primarily on interpreting its contextualized occurrences in contemporary written British English. Although 'could' conveys essentially root possibility and is commonly employed as the preterite form of 'can' in past contexts, this paper explores its occurrence in non-past contexts and its potential epistemic interpretations. In order to obtain a complex picture of the usage and distribution of 'could' conveying possibility, discourse and stylistic aspects are included as well. The former relates to the usage of the modal verb as a hedging device, whereas the latter is reflected in the selection of the excerpted material; the data have been drawn from administrative, academic, popular scientific and journalistic texts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
From Theory to Practice 2014 : Proceedings of the 6th International Conference on Anglophone Studies
ISBN
978-80-7454-450-7
ISSN
1805-9899
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
89-97
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
5. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000373408700006