Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hesitation in learners' dialogues: distribution of individual means

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39900946" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39900946 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hesitation in learners' dialogues: distribution of individual means

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter considers several aspects of spoken grammar from the point of view of second language acquisition. It presents an analysis of a learner corpus focused on selected language structures typical of dialogue and spontaneous speech. The study explores the use and distribution of various types of hesitators and their effect on the flow of natural conversation. The final research findings are compared to the conclusions of studies of spoken discourse by English native speakers with an attempt at identifying the most salient differences and finding the potential influence of the native language.

  • Název v anglickém jazyce

    Hesitation in learners' dialogues: distribution of individual means

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter considers several aspects of spoken grammar from the point of view of second language acquisition. It presents an analysis of a learner corpus focused on selected language structures typical of dialogue and spontaneous speech. The study explores the use and distribution of various types of hesitators and their effect on the flow of natural conversation. The final research findings are compared to the conclusions of studies of spoken discourse by English native speakers with an attempt at identifying the most salient differences and finding the potential influence of the native language.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-25982S" target="_blank" >GA13-25982S: Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Learner Corpora and English Acquisition

  • ISBN

    978-80-7395-946-3

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    47-55

  • Počet stran knihy

    227

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly