Hesitation in learners' dialogues: distribution of individual means
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39900946" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39900946 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Hesitation in learners' dialogues: distribution of individual means
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter considers several aspects of spoken grammar from the point of view of second language acquisition. It presents an analysis of a learner corpus focused on selected language structures typical of dialogue and spontaneous speech. The study explores the use and distribution of various types of hesitators and their effect on the flow of natural conversation. The final research findings are compared to the conclusions of studies of spoken discourse by English native speakers with an attempt at identifying the most salient differences and finding the potential influence of the native language.
Název v anglickém jazyce
Hesitation in learners' dialogues: distribution of individual means
Popis výsledku anglicky
The chapter considers several aspects of spoken grammar from the point of view of second language acquisition. It presents an analysis of a learner corpus focused on selected language structures typical of dialogue and spontaneous speech. The study explores the use and distribution of various types of hesitators and their effect on the flow of natural conversation. The final research findings are compared to the conclusions of studies of spoken discourse by English native speakers with an attempt at identifying the most salient differences and finding the potential influence of the native language.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-25982S" target="_blank" >GA13-25982S: Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Learner Corpora and English Acquisition
ISBN
978-80-7395-946-3
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
47-55
Počet stran knihy
227
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS kapitoly
—