Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obraz islámu ve vybraných středoškolských učebnicích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39900987" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39900987 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obraz islámu ve vybraných středoškolských učebnicích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem textu je zjistit, zda vybrané středoškolské učebnice naplňují požadavky českého vzdělávacího kurikula, které mimo jiné klade důraz na vytvoření pozitivního vztahu k odlišným kulturám. Naplňování tohoto požadavku je demonstrováno na příkladu islámu.Samotná analýza ukazuje, že navzdory kurikulárním dokumentům kladoucích důraz na toleranci a dialog, české středoškolské učebnice prezentují islám převážně negativním způsobem. Prezentace islámu je založena na běžných stereotypech jako např. utlačovánížen a jejich práv, zpátečnictví v kulturách, kde převažuje islám a neschopnosti těchto kultur projít procesem sekularizace.

  • Název v anglickém jazyce

    The Image of Islam in selected textbooks for Secondary Level of Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the problem of the extent to which selected school books fulfil the requirements of the Czech curricula for establishing positive relationships to other cultures, namely to Islam. The analysis indicates that despite the curricula requirements defining tolerance and dialogue as one of the most important goals of education, Czech school books present Islam and its culture solely in negative terms. The presentation of Islam is based on the most common stereotypes such as oppression of women rights, backwardness or inability to follow the process of secularization.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pantheon

  • ISSN

    1803-2443

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    75-97

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus