Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání českého a švédského vzdělávacího programu se zaměřením na výuku geometrie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F24%3A73628002" target="_blank" >RIV/61989592:15310/24:73628002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://csgg2024.zcu.cz/komplet.pdf" target="_blank" >https://csgg2024.zcu.cz/komplet.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porovnání českého a švédského vzdělávacího programu se zaměřením na výuku geometrie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto příspěvku je poukázat na rozdíly ve výuce geometrie ve Švédsku a v České republice. Naše země má se Švédskem mnoho společného, ale zároveň mezi nimi můžeme najít některé rozdíly, a to nejen kulturní, ale i rozdíly ve výuce matematiky. Na úvod budou porovnány učební plány pro základní a střední školy v obou zemích se zaměřením na výuku geometrie. Učební osnovy pro základní školy ve Švédsku byly revidovány v roce 2022 a v České republice se právě dokončuje jejich nová verze, takže můžeme porovnat aktuální trendy v obou zemích. Co se týče středoškolského kurikula, bude porovnáno české RVP pro gymnázia s programem Natural Science, který je jedním z nejčastěji volených středoškolských kurikul ve Švédsku. Druhým cílem práce je pak představit některé zajímavé úlohy ze středoškolské geometrie, které se objevují ve švédských maturitních testech.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Czech and Swedish curricula with a focus on geometry education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to point out the differences in the teaching of geometry in Sweden and the Czech Republic. Our country has a lot in common with Sweden, but at the same time we can find some differences between them, not only cultural differences, but also differences in mathematics teaching. To begin with, the curricula for primary and secondary schools in both countries will be compared, with a focus on the teaching of geometry. The primary school curriculum in Sweden was revised in 2022 and in the Czech Republic the new version is being finalised, so we can compare the current trends in both countries. As for the secondary school curriculum, I will compare the Czech RVP for grammar schools with the Natural Science programme, which is one of the most frequently chosen secondary school curricula in Sweden. The second aim of the paper is then to present some interesting high school geometry problems that appear in Swedish final exams.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10TH CZECH-SLOVAK CONFERENCE ON GEOMETRY AND GRAPHICS 2024

  • ISBN

    978-80-11-05926-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    41-46

  • Název nakladatele

    Michal Bizzarri, Miroslav Lávička, 2024

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    9. 9. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku