Porovnání českého a švédského vzdělávacího programu se zaměřením na výuku geometrie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F24%3A73628002" target="_blank" >RIV/61989592:15310/24:73628002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://csgg2024.zcu.cz/komplet.pdf" target="_blank" >https://csgg2024.zcu.cz/komplet.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání českého a švédského vzdělávacího programu se zaměřením na výuku geometrie
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto příspěvku je poukázat na rozdíly ve výuce geometrie ve Švédsku a v České republice. Naše země má se Švédskem mnoho společného, ale zároveň mezi nimi můžeme najít některé rozdíly, a to nejen kulturní, ale i rozdíly ve výuce matematiky. Na úvod budou porovnány učební plány pro základní a střední školy v obou zemích se zaměřením na výuku geometrie. Učební osnovy pro základní školy ve Švédsku byly revidovány v roce 2022 a v České republice se právě dokončuje jejich nová verze, takže můžeme porovnat aktuální trendy v obou zemích. Co se týče středoškolského kurikula, bude porovnáno české RVP pro gymnázia s programem Natural Science, který je jedním z nejčastěji volených středoškolských kurikul ve Švédsku. Druhým cílem práce je pak představit některé zajímavé úlohy ze středoškolské geometrie, které se objevují ve švédských maturitních testech.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Czech and Swedish curricula with a focus on geometry education
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to point out the differences in the teaching of geometry in Sweden and the Czech Republic. Our country has a lot in common with Sweden, but at the same time we can find some differences between them, not only cultural differences, but also differences in mathematics teaching. To begin with, the curricula for primary and secondary schools in both countries will be compared, with a focus on the teaching of geometry. The primary school curriculum in Sweden was revised in 2022 and in the Czech Republic the new version is being finalised, so we can compare the current trends in both countries. As for the secondary school curriculum, I will compare the Czech RVP for grammar schools with the Natural Science programme, which is one of the most frequently chosen secondary school curricula in Sweden. The second aim of the paper is then to present some interesting high school geometry problems that appear in Swedish final exams.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 10TH CZECH-SLOVAK CONFERENCE ON GEOMETRY AND GRAPHICS 2024
ISBN
978-80-11-05926-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
41-46
Název nakladatele
Michal Bizzarri, Miroslav Lávička, 2024
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
9. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—