Školní poradenské služby na středních školách poskytované výchovnými poradci. Empirická studie.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F16%3A39902581" target="_blank" >RIV/00216275:25210/16:39902581 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školní poradenské služby na středních školách poskytované výchovnými poradci. Empirická studie.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou školního poradenství na středních školách v ČR. Cílem příspěvku je informovat o výsledcích výzkumného šetření mezi výchovnými poradci na 66 středních školách ve dvou vybraných krajích České republiky - kraj Pardubický a Kraj Vysočina. Výzkumné šetření bylo realizováno v roce 2011 - 2014. Metody výzkumu: Výzkumné šetření je koncipováno jako kvantitativně-kvalitativní - dotazníkové šetření na 66 středních školách (gymnázia, střední odborné školy, střední odborná učiliště) a hloubkové rozhovory s 5 vybranými výchovnými poradci. Výsledky přinášejí informace o současném stavu poskytovaných služeb - motivace a činnost výchovných poradců, zázemí pro poradenství, kvalifikace, možnosti dalšího vzdělávání, ocenění a statut výchovných poradců, spolupráce s vnějšími subjekty, propagace služeb. Závěry výzkumného šetření identifikují problémy, potřeby a bariéry v činnostech a pracovních podmínkách výchovných poradců a přináší návrhy na změny, které by vedly ke zvýšení kvality školních poradenských služeb.
Název v anglickém jazyce
School Counselling Services at High Schools Provided by School Counsellors
Popis výsledku anglicky
The article deals with the issue of school counselling in the Czech Republic. The aim of this paper is to inform about the results of the survey among 66 school counsellors at high schools in two selected regions of the Czech Republic - Pardubice Region and Vysocina Region. The survey was carried out in 2011 - the 2014. Research methods: The research encounters both the quality and quantity methods of investigation - a questionnaire-based enquiry on 66 high schools (gymnasium, secondary technical schools, secondary vocational schools) and in-depth interviews with 5 selected school counsellors. The results provide information on the current situation of counselling service - motivation and activity of school counsellors, facilities for counselling, professional qualification, valuation and status of school counsellors, cooperation with external institutions, publicity of services. The conclusions of the research identify problems, needs and barriers to activities and working conditions school counsellors and provides suggestions for changes that would lead to improving the quality of school counselling services.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
66
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
570-591
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—