Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Predictors of the Czech learners´ acquisition of selected English phonemes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F17%3A39911469" target="_blank" >RIV/00216275:25210/17:39911469 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/view/j/jolace.2017.5.issue-3/jolace-2017-0026/jolace-2017-0026.xml?format=INT" target="_blank" >https://www.degruyter.com/view/j/jolace.2017.5.issue-3/jolace-2017-0026/jolace-2017-0026.xml?format=INT</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/jolace-2017-0026" target="_blank" >10.1515/jolace-2017-0026</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Predictors of the Czech learners´ acquisition of selected English phonemes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study investigates predictors of the acquisition of selected English phonemes in a foreign language context. University students’ pronunciation was diagnosed by two tests; their ability to produce seven selected phonemes was assessed. Furthermore, data regarding the students’ learning histories was obtained through a questionnaire. Then a multiple regression analysis was conducted in order to identify predictors of the acquisition of the selected phonemes. The analysis uncovered several factors, the most significant being pre-school exposure to English and positive attitudes to English in adolescence, which appeared to influence the subjects’ pronunciation positively. Interestingly, several factors which relate to learning English at school appeared to exert a negative influence on the acquisition of the selected phonemes. Furthermore, the study underscored the importance of metacognition in relation to autonomous learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Predictors of the Czech learners´ acquisition of selected English phonemes

  • Popis výsledku anglicky

    The study investigates predictors of the acquisition of selected English phonemes in a foreign language context. University students’ pronunciation was diagnosed by two tests; their ability to produce seven selected phonemes was assessed. Furthermore, data regarding the students’ learning histories was obtained through a questionnaire. Then a multiple regression analysis was conducted in order to identify predictors of the acquisition of the selected phonemes. The analysis uncovered several factors, the most significant being pre-school exposure to English and positive attitudes to English in adolescence, which appeared to influence the subjects’ pronunciation positively. Interestingly, several factors which relate to learning English at school appeared to exert a negative influence on the acquisition of the selected phonemes. Furthermore, the study underscored the importance of metacognition in relation to autonomous learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Language and Cultural Education

  • ISSN

    1339-4045

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    22-45

  • Kód UT WoS článku

    000419695500002

  • EID výsledku v databázi Scopus