Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conflict and moral change: LGBTQ plus rights education, religion and renegotiation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F21%3A39917808" target="_blank" >RIV/00216275:25210/21:39917808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/1467-9752.12585" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/1467-9752.12585</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/1467-9752.12585" target="_blank" >10.1111/1467-9752.12585</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conflict and moral change: LGBTQ plus rights education, religion and renegotiation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, I address a complex of challenges around religiously grounded ethical ideas in education, the public sphere and public institutions, focussing on the question of LGBTQ+ rights education and an exemplary conflict over this topic in Birmingham, England, in 2019. I argue that it is important, both theoretically and practically, to approach the issue, not just as a conflict between religious and liberal/secular world views, but also as a product of relatively rapid historical change in moral understandings, which has not been equally distributed in the populations that are affected by it. I revisit (1) the genealogy of current liberal conceptions on marriage, sexuality and partnership; (2) Paul Rabinow&apos;s pluralist notion of &apos;the contemporary&apos; and (3) the clashing vulnerabilities of groups involved in contemporary conflicts over religion and sexual identity, to offer historically and socially sensitive tools for both theoretical and practical renegotiation.

  • Název v anglickém jazyce

    Conflict and moral change: LGBTQ plus rights education, religion and renegotiation

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, I address a complex of challenges around religiously grounded ethical ideas in education, the public sphere and public institutions, focussing on the question of LGBTQ+ rights education and an exemplary conflict over this topic in Birmingham, England, in 2019. I argue that it is important, both theoretically and practically, to approach the issue, not just as a conflict between religious and liberal/secular world views, but also as a product of relatively rapid historical change in moral understandings, which has not been equally distributed in the populations that are affected by it. I revisit (1) the genealogy of current liberal conceptions on marriage, sexuality and partnership; (2) Paul Rabinow&apos;s pluralist notion of &apos;the contemporary&apos; and (3) the clashing vulnerabilities of groups involved in contemporary conflicts over religion and sexual identity, to offer historically and socially sensitive tools for both theoretical and practical renegotiation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF15_003%2F0000425" target="_blank" >EF15_003/0000425: Centrum pro etiku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Philosophy of Education

  • ISSN

    0309-8249

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4-5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    551-563

  • Kód UT WoS článku

    000687271500001

  • EID výsledku v databázi Scopus