Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comenius. Education, anthropology & cosmology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F24%3A00602024" target="_blank" >RIV/67985955:_____/24:00602024 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comenius. Education, anthropology & cosmology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The international conference focused on the contexts of education in the thought and work of Johannes Amos Comenius. The conference was divided into a scientific part and a workshop part. The scientific themes focused on the contexts of early modern education and a broad context of Comenius’ thought: mainly historical, anthropological (culture and memory of education), philosophical (Comenius’ Pansophia and its contemporary meanings), religious principles of the educational process both in 17th-century schools (e.g. the Latin School in Amsterdam) and in the context of religious education of the common people. The workshop part was mainly based on museum practice, the importance of visuality in the educational process and the possibilities of its use in exhibitions were addressed, as well as the possibilities of modern museum use of Comenius’ works and ideas. The conference featured a total of 32 speakers over three days, with keynote lectures by Ann-Sophie Lehmann and Howard Hotson.

  • Název v anglickém jazyce

    Comenius. Education, anthropology & cosmology

  • Popis výsledku anglicky

    The international conference focused on the contexts of education in the thought and work of Johannes Amos Comenius. The conference was divided into a scientific part and a workshop part. The scientific themes focused on the contexts of early modern education and a broad context of Comenius’ thought: mainly historical, anthropological (culture and memory of education), philosophical (Comenius’ Pansophia and its contemporary meanings), religious principles of the educational process both in 17th-century schools (e.g. the Latin School in Amsterdam) and in the context of religious education of the common people. The workshop part was mainly based on museum practice, the importance of visuality in the educational process and the possibilities of its use in exhibitions were addressed, as well as the possibilities of modern museum use of Comenius’ works and ideas. The conference featured a total of 32 speakers over three days, with keynote lectures by Ann-Sophie Lehmann and Howard Hotson.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60303 - Theology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Naarden

  • Stát konání akce

    NL - Nizozemsko

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    32

  • Počet zahraničních účastníků

    19

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce