Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Náměty pro diskuse o problémech vzdělávání (odkaz J.A.komenského)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F20%3A00000246" target="_blank" >RIV/46358978:_____/20:00000246 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://poloniajournal.wseh.pl/sites/default/files/article/polonia-journal-12.2020.17.pdf" target="_blank" >https://poloniajournal.wseh.pl/sites/default/files/article/polonia-journal-12.2020.17.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36228/PJ.12/2020.17" target="_blank" >10.36228/PJ.12/2020.17</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Náměty pro diskuse o problémech vzdělávání (odkaz J.A.komenského)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Odkaz Jana Amose Komenského je možno chápat jako udržování kontinuální odborné a společenské diskuze o problémech vzdělávání a učení. Příspěvek vychází z myšlenky, kterou J. A. Komenský formuloval v Didaktice velké „má-li však člověk státi se člověkem, musí být vzděláván“. V práci Brána jazyků otevřená Komenský postuloval myšlenku respektovat ve vyučování přirozený fyzický, duševní a sociální vývoj dítěte, žáka, studenta i dospělého člověka. V práci Labyrint světa a ráj srdce charakterizuje Komenský učení jako „nesnadný a bolestivý vstup do života“. Příspěvek se zaměřuje na konfrontaci těchto i dalších myšlenek J. A. Komenského se současnou turbulentní, elektronizovanou a digitalizovanou dobou. Z tohoto kontextu vyúsťuje požadavek více zkoumat didaktický proces ve školství i v dalším vzdělávání. Z tohoto zkoumání vyvozuje autor některé náměty jak zkvalitnit proces výuky na základních, středních i vysokých školách a ve vzdělávání dospělých

  • Název v anglickém jazyce

    THEME FOR DISCUSSION ABOUT PROBLEM OF EDUCATION (INTELLECTUAL LEGACY J. A. COMENIUS)

  • Popis výsledku anglicky

    The legacy of Jan Amos Comenius can be understood as a continuously professional and social discussion on the issues of education and learning. The article presents the idea formulated by J. A. Comenius in the Great Didactics: “If a person is to become a man, he must be educated“. In his work called “The gate of unlocked languages”, Comenius postulated the thought of respecting the natural, physical, spiritual and social development of a human - a child, a student and an adult. In the work “Labyrinth of the World and Paradise of the Heart”, Comenius characterises learning as „difficult and bitter entry into life“. The article focuses on confronting the ideas of J. A. Comenius with the current, turbulent, electronic and digitalised times. The context results in the need for more investigation in the area of the didactic process in schools and further education. The author introduces suggestions connected with the improvement of the teaching processes at elementary and secondary schools as well as at universities and in adult education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Polonia Journal

  • ISSN

    2083-3121

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    275-299

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus