Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aristotelian Principles of Comenius' Didactic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F16%3A00464926" target="_blank" >RIV/67985955:_____/16:00464926 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aristotelian Principles of Comenius' Didactic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution investigates if the philosophical principles of Comenius' didactical conception, introduced in the Didactica magna treatise are founded on the Plato's epistemology or if they are rather based on the Aristotelian tradition. The comparison of Comenius' didactics with the works developing the theory of teaching on the basis of Plato's and Aristotle's thoughts proves the Aristotelian origin of Didactica magna treatise. This can be seen in the fact that Comenius' didactics is deduced a priori as well as that the Aristotelian idea of the relation between art and nature ars imitatur naturam was applied to the teaching practice. It is shown that Comenius' didactics was an original project as its author developed he Aristotelian idea into a system of school education as a whole, the principles of which are relevant even today.

  • Název v anglickém jazyce

    Aristotelian Principles of Comenius' Didactic

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution investigates if the philosophical principles of Comenius' didactical conception, introduced in the Didactica magna treatise are founded on the Plato's epistemology or if they are rather based on the Aristotelian tradition. The comparison of Comenius' didactics with the works developing the theory of teaching on the basis of Plato's and Aristotle's thoughts proves the Aristotelian origin of Didactica magna treatise. This can be seen in the fact that Comenius' didactics is deduced a priori as well as that the Aristotelian idea of the relation between art and nature ars imitatur naturam was applied to the teaching practice. It is shown that Comenius' didactics was an original project as its author developed he Aristotelian idea into a system of school education as a whole, the principles of which are relevant even today.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GB14-37038G" target="_blank" >GB14-37038G: Mezi renesancí a barokem: Filosofie a vědění v českých zemích a jejich širší evropský kontext</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Poisk garmonii v mire chaosa: Jan Amos Komenskij i sovremennaja filosofija obrazovanija: materialy meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii

  • ISBN

    978-5-85902-192-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    221-230

  • Název nakladatele

    Peteršule

  • Místo vydání

    Sankt-Peterburg

  • Místo konání akce

    Sankt-Peterburg

  • Datum konání akce

    3. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku