Aristotelian Principles of Comenius' Didactic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F16%3A00464926" target="_blank" >RIV/67985955:_____/16:00464926 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aristotelian Principles of Comenius' Didactic
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution investigates if the philosophical principles of Comenius' didactical conception, introduced in the Didactica magna treatise are founded on the Plato's epistemology or if they are rather based on the Aristotelian tradition. The comparison of Comenius' didactics with the works developing the theory of teaching on the basis of Plato's and Aristotle's thoughts proves the Aristotelian origin of Didactica magna treatise. This can be seen in the fact that Comenius' didactics is deduced a priori as well as that the Aristotelian idea of the relation between art and nature ars imitatur naturam was applied to the teaching practice. It is shown that Comenius' didactics was an original project as its author developed he Aristotelian idea into a system of school education as a whole, the principles of which are relevant even today.
Název v anglickém jazyce
Aristotelian Principles of Comenius' Didactic
Popis výsledku anglicky
The contribution investigates if the philosophical principles of Comenius' didactical conception, introduced in the Didactica magna treatise are founded on the Plato's epistemology or if they are rather based on the Aristotelian tradition. The comparison of Comenius' didactics with the works developing the theory of teaching on the basis of Plato's and Aristotle's thoughts proves the Aristotelian origin of Didactica magna treatise. This can be seen in the fact that Comenius' didactics is deduced a priori as well as that the Aristotelian idea of the relation between art and nature ars imitatur naturam was applied to the teaching practice. It is shown that Comenius' didactics was an original project as its author developed he Aristotelian idea into a system of school education as a whole, the principles of which are relevant even today.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GB14-37038G" target="_blank" >GB14-37038G: Mezi renesancí a barokem: Filosofie a vědění v českých zemích a jejich širší evropský kontext</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Poisk garmonii v mire chaosa: Jan Amos Komenskij i sovremennaja filosofija obrazovanija: materialy meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii
ISBN
978-5-85902-192-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
221-230
Název nakladatele
Peteršule
Místo vydání
Sankt-Peterburg
Místo konání akce
Sankt-Peterburg
Datum konání akce
3. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—