Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah pojmů ars a natura ve spise Didactica Magna

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F14%3A39897714" target="_blank" >RIV/00216275:25210/14:39897714 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztah pojmů ars a natura ve spise Didactica Magna

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Filosofické pozadí didaktických zásad J. A. Komenského spočívá v přirozené vyučovací metodě, která se zakládá na vztahu mezi pojmy ars/artificium a natura. Stať nejprve tyto pojmy vymezuje v rámci aristotelské fyziky, dále objasňuje, jak Komenský postupoval při aplikaci těchto pojmů v oblasti vychovatelské a učitelské. Závěr stati poukazuje na význam tohoto pojetí didaktiky v kontextu podobných filosofických a didaktických snah. Zdůrazněna je přitom skutečnost, že Komenský vtělil filosofickou myšlenku přirozenosti umění do soustavného celku, jehož platnost je dodnes aktuální.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relationship of the concepts "ars" and "natura" in the treatise Didactica Magna

  • Popis výsledku anglicky

    The philosophical background of J. A. Comenius' didactic principles is the natural method of teaching. The axis of these principles is based on the relationship between the concepts ars/artificium and natura. First, these concepts are exposed within theAristotelian physics; then the application of these concepts in the fields of tutoring is clarified. The conclusion of the essay draws attention to the significance of Comenius' didactics in the context of similar philosophic and didactic efforts. The author highlights the fact, that Comenius embodied the philosophical idea into a system of educational measures whose validity is still topical nowadays.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Idea harmonie v díle Jana Amose Komenského

  • ISBN

    978-80-7395-703-2

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    103-108

  • Počet stran knihy

    255

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly