Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Character Formation: A Forgotten Theme of Comenius's Didactics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886652" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886652 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Charakterbildung - ein in Vergessenheit geratenes Thema aus Comenius' Unterrichtslehre

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Diese knappe Untersuchung widmet sich Comenius' Auffassung von der Charakterbildung, wie sie sich hauptsächlich in dessen Lehrbriefen findet. Welche Bedeutung hat sie für die heutige Praxis in Beziehung zur Bildung der Sitten? Johann Amos Comenius (1592- 1670), Philosoph, Pädagoge und Bischof unter den Böhmischen Brüdern (heutiges Tschechien), wurde insbesondere für seine zeitlosen Lehrsätze berühmt, die ihm sogar den Titel }}Lehrer der Menschheit(( eintrugen. Daneben soll aber auch gezeigt werden, weshalb die moderne tschechische Comeniusforschung - voreingenommen durch ihre kommunistische Ideologie - Comenius' Auffassung von der sittlichen Bildung so stark vernachlässigt.

  • Název v anglickém jazyce

    Character Formation: A Forgotten Theme of Comenius's Didactics

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this brief study is to present Comenius's notion of character formation as it is outlined primarily in his didactic writings, and to show its relevance for contemporary practice in relation to moral education. Jan Amos Comenius was a Czech 17th century Brethren bishop, philosopher and educator who is celebrated especially for his timeless didactic principles, which earned him the epithet "the teacher of nations." The sub-goal of this paper is to explain why Comenius's concept of moral education has been neglected in Czech modern Comeniological research biased by communist ideology.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vergangenheit als Lernfeld

  • ISBN

    978-3-86269-103-6

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    111-130

  • Počet stran knihy

    363

  • Název nakladatele

    Verlag für Kultur und Wissenschaft

  • Místo vydání

    Bonn

  • Kód UT WoS kapitoly