Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching and Learing Througgh Narrative: Towards Holistic Approach OFof Moral Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886748" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886748 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching and Learing Througgh Narrative: Towards Holistic Approach OFof Moral Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Labyrinth of the world and paradise of the heart belongs to the jewels of Czech literature. The author - Jan Amos Comenius - consciously uses the allegorical narrative for didactic purposes, and his method proved to be very effective. The goal of this text is to explore the potential of the literary method from the perspective of moral education. The key questions are: How did Comenius convey moral content of his "lesson" in Labyrinth? Can anything of his "method" be transferred to the contemporary moral education? Or in general: How a narrative works as a tool of moral education. The paper attempts to outline answers to these questions.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching and Learing Througgh Narrative: Towards Holistic Approach OFof Moral Education

  • Popis výsledku anglicky

    Labyrinth of the world and paradise of the heart belongs to the jewels of Czech literature. The author - Jan Amos Comenius - consciously uses the allegorical narrative for didactic purposes, and his method proved to be very effective. The goal of this text is to explore the potential of the literary method from the perspective of moral education. The key questions are: How did Comenius convey moral content of his "lesson" in Labyrinth? Can anything of his "method" be transferred to the contemporary moral education? Or in general: How a narrative works as a tool of moral education. The paper attempts to outline answers to these questions.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The teaching profession. New chalanges - New Identities?

  • ISBN

    978-3-643-90681-6

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    64-73

  • Počet stran knihy

    275

  • Název nakladatele

    Lit Verlag GmbH &amp; Co.

  • Místo vydání

    Zürich

  • Kód UT WoS kapitoly