Teaching and Learing Througgh Narrative: Towards Holistic Approach OFof Moral Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886748" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886748 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching and Learing Througgh Narrative: Towards Holistic Approach OFof Moral Education
Popis výsledku v původním jazyce
Labyrinth of the world and paradise of the heart belongs to the jewels of Czech literature. The author - Jan Amos Comenius - consciously uses the allegorical narrative for didactic purposes, and his method proved to be very effective. The goal of this text is to explore the potential of the literary method from the perspective of moral education. The key questions are: How did Comenius convey moral content of his "lesson" in Labyrinth? Can anything of his "method" be transferred to the contemporary moral education? Or in general: How a narrative works as a tool of moral education. The paper attempts to outline answers to these questions.
Název v anglickém jazyce
Teaching and Learing Througgh Narrative: Towards Holistic Approach OFof Moral Education
Popis výsledku anglicky
Labyrinth of the world and paradise of the heart belongs to the jewels of Czech literature. The author - Jan Amos Comenius - consciously uses the allegorical narrative for didactic purposes, and his method proved to be very effective. The goal of this text is to explore the potential of the literary method from the perspective of moral education. The key questions are: How did Comenius convey moral content of his "lesson" in Labyrinth? Can anything of his "method" be transferred to the contemporary moral education? Or in general: How a narrative works as a tool of moral education. The paper attempts to outline answers to these questions.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The teaching profession. New chalanges - New Identities?
ISBN
978-3-643-90681-6
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
64-73
Počet stran knihy
275
Název nakladatele
Lit Verlag GmbH & Co.
Místo vydání
Zürich
Kód UT WoS kapitoly
—