Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Náměty pro diskuze o problémech vzdělávání (odkaz J. A. Komenského)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F22%3A00000220" target="_blank" >RIV/46358978:_____/22:00000220 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://poloniajournal.wseh.pl/sites/default/files/article/polonia-journal-12.2020.17.pdf" target="_blank" >https://poloniajournal.wseh.pl/sites/default/files/article/polonia-journal-12.2020.17.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Náměty pro diskuze o problémech vzdělávání (odkaz J. A. Komenského)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Odkaz Jana Amose Komenského je možno chápat jako udržování kontinuální odborné a společenské diskuse o problémech vzdělávání a učení. Příspěvek vychází z myšlenky, kterou J.A.Komenský formuloval v Didaktice velké "má-li však člověk státi se člověkem, musí být vzděláván|". V práci Brána jazyků otevřeně KOmenský postuloval myšlenku respektovat při vyučování přirozený fyzický, duševní a sociální vývoj dítěte, žáka, studenta i dospělého člověka. V práci Labyrint světa a ráj srdce charakterizuje Komenský učení jako "nesnadný a bolestivý vstup do života". Příspěvek se zaměřuje na konfrontaci těchto i dalších myšlenek J.A.Komenského se současnou turbulentní, elektronizovanou a digitalizovanou dobou.

  • Název v anglickém jazyce

    Theme for discussion about problem of edukation (intellectual legacy J.A. Comenius

  • Popis výsledku anglicky

    The legacy of Jan Amos Comenius can be understood as a continuously professional and social discussion on the issues of education and learning. The article presents the idea formulated by J.A.Comoneius in the Great Didactics "If a person is to become a man, he must be educated". In his work called The gate of unlocked languages", Comenius postulated the thought of respecting the natural, pdysical, spiritual and social development of a human - a child, a studnet and an adult. In the work "Labyrinth of the World and Paradise of the Heart", Comenius characterises learning as "difucult and bitter entry into life". The article focuses on confronting the ideas of J.A.Comenius in the current, turbulent, electronic and digitalised times.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Polonia Journal

  • ISSN

    2083-3121

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    299-316

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus