Náměty pro diskuze o problémech vzdělávání (odkaz J. A. Komenského)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F22%3A00000220" target="_blank" >RIV/46358978:_____/22:00000220 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://poloniajournal.wseh.pl/sites/default/files/article/polonia-journal-12.2020.17.pdf" target="_blank" >https://poloniajournal.wseh.pl/sites/default/files/article/polonia-journal-12.2020.17.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Náměty pro diskuze o problémech vzdělávání (odkaz J. A. Komenského)
Popis výsledku v původním jazyce
Odkaz Jana Amose Komenského je možno chápat jako udržování kontinuální odborné a společenské diskuse o problémech vzdělávání a učení. Příspěvek vychází z myšlenky, kterou J.A.Komenský formuloval v Didaktice velké "má-li však člověk státi se člověkem, musí být vzděláván|". V práci Brána jazyků otevřeně KOmenský postuloval myšlenku respektovat při vyučování přirozený fyzický, duševní a sociální vývoj dítěte, žáka, studenta i dospělého člověka. V práci Labyrint světa a ráj srdce charakterizuje Komenský učení jako "nesnadný a bolestivý vstup do života". Příspěvek se zaměřuje na konfrontaci těchto i dalších myšlenek J.A.Komenského se současnou turbulentní, elektronizovanou a digitalizovanou dobou.
Název v anglickém jazyce
Theme for discussion about problem of edukation (intellectual legacy J.A. Comenius
Popis výsledku anglicky
The legacy of Jan Amos Comenius can be understood as a continuously professional and social discussion on the issues of education and learning. The article presents the idea formulated by J.A.Comoneius in the Great Didactics "If a person is to become a man, he must be educated". In his work called The gate of unlocked languages", Comenius postulated the thought of respecting the natural, pdysical, spiritual and social development of a human - a child, a studnet and an adult. In the work "Labyrinth of the World and Paradise of the Heart", Comenius characterises learning as "difucult and bitter entry into life". The article focuses on confronting the ideas of J.A.Comenius in the current, turbulent, electronic and digitalised times.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Polonia Journal
ISSN
2083-3121
e-ISSN
—
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
299-316
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—