Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Song-Based Gap-Fill Tasks in ELT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39918800" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39918800 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://eshop.upce.cz/epub/9007421/pushing-the-boundaries" target="_blank" >https://eshop.upce.cz/epub/9007421/pushing-the-boundaries</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Song-Based Gap-Fill Tasks in ELT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter deals with using music in ELT classes and describes a conducted survey focused on the use of gap-fill tasks in song-based activities. Within the survey, both teachers and students were asked about their experience with song-based gap-fill tasks, specifically, about the frequency and the aims with which song-based gap-fill tasks are used in classes, as well as the language components and skills that are targeted when using song-based gap-fills in a lesson. The findings show that even though these types of activities have high motivational value for students, their learning value is rather low.

  • Název v anglickém jazyce

    Song-Based Gap-Fill Tasks in ELT

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with using music in ELT classes and describes a conducted survey focused on the use of gap-fill tasks in song-based activities. Within the survey, both teachers and students were asked about their experience with song-based gap-fill tasks, specifically, about the frequency and the aims with which song-based gap-fill tasks are used in classes, as well as the language components and skills that are targeted when using song-based gap-fills in a lesson. The findings show that even though these types of activities have high motivational value for students, their learning value is rather low.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pushing the Boundaries : Enhancing Non-Native Learners&apos; Communicative Competence

  • ISBN

    978-80-7560-425-5

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    121-130

  • Počet stran knihy

    182

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly