Song-Based Gap-Fill Tasks in ELT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39918800" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39918800 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://eshop.upce.cz/epub/9007421/pushing-the-boundaries" target="_blank" >https://eshop.upce.cz/epub/9007421/pushing-the-boundaries</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Song-Based Gap-Fill Tasks in ELT
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter deals with using music in ELT classes and describes a conducted survey focused on the use of gap-fill tasks in song-based activities. Within the survey, both teachers and students were asked about their experience with song-based gap-fill tasks, specifically, about the frequency and the aims with which song-based gap-fill tasks are used in classes, as well as the language components and skills that are targeted when using song-based gap-fills in a lesson. The findings show that even though these types of activities have high motivational value for students, their learning value is rather low.
Název v anglickém jazyce
Song-Based Gap-Fill Tasks in ELT
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with using music in ELT classes and describes a conducted survey focused on the use of gap-fill tasks in song-based activities. Within the survey, both teachers and students were asked about their experience with song-based gap-fill tasks, specifically, about the frequency and the aims with which song-based gap-fill tasks are used in classes, as well as the language components and skills that are targeted when using song-based gap-fills in a lesson. The findings show that even though these types of activities have high motivational value for students, their learning value is rather low.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pushing the Boundaries : Enhancing Non-Native Learners' Communicative Competence
ISBN
978-80-7560-425-5
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
121-130
Počet stran knihy
182
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS kapitoly
—