Early care/ intervention: startof social and educational inclusion in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F23%3A39921236" target="_blank" >RIV/00216275:25210/23:39921236 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://specedjournal.aspu.am/index.php/se/article/view/9" target="_blank" >https://specedjournal.aspu.am/index.php/se/article/view/9</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24234/se.v7i2.9" target="_blank" >10.24234/se.v7i2.9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Early care/ intervention: startof social and educational inclusion in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This article provides theoretical information about the concept of the social model of early care in the Czech Republic. Its aim is to expand the theoretical base of these issues and justify the topicality and importance of early care in its extensive reference field. Besides, it intends to emphasise its practical impact.Methodologically, at the theoretical level, the design of this article is based on the analysis and comparison of scholarly literature, legislative documents, methodological materials, and other relevant written sources.
Název v anglickém jazyce
Early care/ intervention: startof social and educational inclusion in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This article provides theoretical information about the concept of the social model of early care in the Czech Republic. Its aim is to expand the theoretical base of these issues and justify the topicality and importance of early care in its extensive reference field. Besides, it intends to emphasise its practical impact.Methodologically, at the theoretical level, the design of this article is based on the analysis and comparison of scholarly literature, legislative documents, methodological materials, and other relevant written sources.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50900 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Armenian Journal of Special Education
ISSN
2579-2881
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
AM - Arménská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
101-109
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—