Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Key Trends in Changes to Primary Education in the Czech Republic after the 1989 Velvet Revolution

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F24%3A39922611" target="_blank" >RIV/00216275:25210/24:39922611 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.um.si/index.php/education/article/view/2921" target="_blank" >https://journals.um.si/index.php/education/article/view/2921</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18690/rei.2921" target="_blank" >10.18690/rei.2921</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Key Trends in Changes to Primary Education in the Czech Republic after the 1989 Velvet Revolution

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the review study is to reflect on key trends in the process of transformation of primary education in the Czech Republic after the 1989 Velvet Revolution. The major milestones in the transformation process in terms of education policy are reflected upon. The core of the study is an analysis of the key theoretical foundations of transformation and the changes to primary education in the reality of school practice, including the most significant innovative approaches. The study concludes with an evaluation of the overall development of Czech primary education after 1989 in the context of international trends and with reflection on the prospects for its further development.

  • Název v anglickém jazyce

    Key Trends in Changes to Primary Education in the Czech Republic after the 1989 Velvet Revolution

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the review study is to reflect on key trends in the process of transformation of primary education in the Czech Republic after the 1989 Velvet Revolution. The major milestones in the transformation process in terms of education policy are reflected upon. The core of the study is an analysis of the key theoretical foundations of transformation and the changes to primary education in the reality of school practice, including the most significant innovative approaches. The study concludes with an evaluation of the overall development of Czech primary education after 1989 in the context of international trends and with reflection on the prospects for its further development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Elementary Education

  • ISSN

    1855-4431

  • e-ISSN

    2350-4803

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    69-84

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85191984308