Key Trends in Changes to Primary Education in the Czech Republic after the 1989 Velvet Revolution
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F24%3A39922611" target="_blank" >RIV/00216275:25210/24:39922611 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.um.si/index.php/education/article/view/2921" target="_blank" >https://journals.um.si/index.php/education/article/view/2921</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18690/rei.2921" target="_blank" >10.18690/rei.2921</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Key Trends in Changes to Primary Education in the Czech Republic after the 1989 Velvet Revolution
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the review study is to reflect on key trends in the process of transformation of primary education in the Czech Republic after the 1989 Velvet Revolution. The major milestones in the transformation process in terms of education policy are reflected upon. The core of the study is an analysis of the key theoretical foundations of transformation and the changes to primary education in the reality of school practice, including the most significant innovative approaches. The study concludes with an evaluation of the overall development of Czech primary education after 1989 in the context of international trends and with reflection on the prospects for its further development.
Název v anglickém jazyce
Key Trends in Changes to Primary Education in the Czech Republic after the 1989 Velvet Revolution
Popis výsledku anglicky
The aim of the review study is to reflect on key trends in the process of transformation of primary education in the Czech Republic after the 1989 Velvet Revolution. The major milestones in the transformation process in terms of education policy are reflected upon. The core of the study is an analysis of the key theoretical foundations of transformation and the changes to primary education in the reality of school practice, including the most significant innovative approaches. The study concludes with an evaluation of the overall development of Czech primary education after 1989 in the context of international trends and with reflection on the prospects for its further development.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Elementary Education
ISSN
1855-4431
e-ISSN
2350-4803
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SI - Slovinská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
69-84
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85191984308