Vzdělávání učitelů primárních škol v historicko-srovnávací a systematické perspektivě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F24%3A39922738" target="_blank" >RIV/00216275:25210/24:39922738 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2024-1-2-18" target="_blank" >10.5817/PedOr2024-1-2-18</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání učitelů primárních škol v historicko-srovnávací a systematické perspektivě
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie analyzuje klíčové trendy ve vývoji vzdělávání této kategorie učitelů u nás od konce 19.století do současnosti na pozadí vývojových trendů v západoevropských zemích. V centru pozornosti jsou proměny po roce 1989 v kontextu měnících se společenských podmínek a transformace školství s cílem identifikovat pozitivní stránky dosavadního vývoje i kritická místa a otevřené otázky v koncepci a realizaci studia učitelství. Je reflektována role primární pedagogiky, v českém kontextu nově konstituovaného oboru, v tvorbě koncepce a inovacích studijních programů učitelství pro primární školu. Retrospektivní pohled je východiskem k úvahám o perspektivách dalšího vývoje.
Název v anglickém jazyce
Primary school teacher education in historical, comparative and systematic perspective
Popis výsledku anglicky
This overview study analyses key trends in the development of education in this category of teachers in the Czech Republic from the late 19th century to the present against the background of development trends in Western European countries. The focus is on the changes after 1989 in the context of changing social conditions and transformation of education in order to identify the positive aspects of the current development as well as critical points and open questions in the concept of and implementation of teacher education studies. The role of primary pedagogy, in the Czech context, a newly constituted discipline, in the conception and innovation of study programmes Teacher Education for Primary School is reflected upon. The retrospective view is the starting point for reflection perspectives of further development.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
18-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—