Určení zdrojů vnímané hodnoty pro zákazníka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F05%3A00003383" target="_blank" >RIV/00216275:25310/05:00003383 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determination of Perceived Customer Value Sources.
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with methodology of determination of customer value sources. It shows what sources of customer value we can use for perceived customer value setting and what methods of asking of customer?s benefits we can use. Primary sources of customer value are product benefits, service benefits and brand benefits and customer life cycle costs (price paid, acquisition costs, usage costs, maintenance costs, ownership costs and disposal costs). Basic methods of asking of customer?s benefits are ?several days in the life of a customer?, ?emphatic design?, ?lead user analysis?, ?staple yourself to an order? and ?Kano method?.
Název v anglickém jazyce
Determination of Perceived Customer Value Sources.
Popis výsledku anglicky
This paper deals with methodology of determination of customer value sources. It shows what sources of customer value we can use for perceived customer value setting and what methods of asking of customer?s benefits we can use. Primary sources of customer value are product benefits, service benefits and brand benefits and customer life cycle costs (price paid, acquisition costs, usage costs, maintenance costs, ownership costs and disposal costs). Basic methods of asking of customer?s benefits are ?several days in the life of a customer?, ?emphatic design?, ?lead user analysis?, ?staple yourself to an order? and ?Kano method?.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Scientifics Proceedings of the International Scientific Conference Business Development Possibilities in the New European Area.
ISBN
9986-19-783-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
23-24
Název nakladatele
Vilnius University
Místo vydání
Vilnius, Lithuania
Místo konání akce
Vilnius, Lithuania
Datum konání akce
23. 9. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—