Hodnota zákazníka se zaměřením na nefinanční přínosy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00007724" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00007724 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Customer Value with a View to Non-financial Benefits
Popis výsledku v původním jazyce
The need to improve segmentation of customers by their profitability and to subsequently allocate marketing sources more efficiently leads to efforts to appreciate the current and future customer benefits in a complex way and to control creation of the value. The customer value is affected by a number of non-financial factors. In the article the non-financial aspects of customer?s value are discussed: value of customer references (recommendations) to other subjects, so called reference value; customer awareness value; customer loyalty value as a sort of level to what extent may a customer resist the pressure of competitive offers; value of ability to accept new products - innovation value; customer image value and customer payment behaviour value. In the article the most mentioned problems of evaluating non-financial contributions are specified, too.
Název v anglickém jazyce
Customer Value with a View to Non-financial Benefits
Popis výsledku anglicky
The need to improve segmentation of customers by their profitability and to subsequently allocate marketing sources more efficiently leads to efforts to appreciate the current and future customer benefits in a complex way and to control creation of the value. The customer value is affected by a number of non-financial factors. In the article the non-financial aspects of customer?s value are discussed: value of customer references (recommendations) to other subjects, so called reference value; customer awareness value; customer loyalty value as a sort of level to what extent may a customer resist the pressure of competitive offers; value of ability to accept new products - innovation value; customer image value and customer payment behaviour value. In the article the most mentioned problems of evaluating non-financial contributions are specified, too.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
New Trends & Challenges in Management. Concepts of Management
ISBN
978-83-61086-30-7
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Počet stran knihy
311
Název nakladatele
Vizja Press & IT
Místo vydání
Warszawa
Kód UT WoS kapitoly
—