Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnota zákazníka se zaměřením na nefinanční přínosy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00007724" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00007724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer Value with a View to Non-financial Benefits

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The need to improve segmentation of customers by their profitability and to subsequently allocate marketing sources more efficiently leads to efforts to appreciate the current and future customer benefits in a complex way and to control creation of the value. The customer value is affected by a number of non-financial factors. In the article the non-financial aspects of customer?s value are discussed: value of customer references (recommendations) to other subjects, so called reference value; customer awareness value; customer loyalty value as a sort of level to what extent may a customer resist the pressure of competitive offers; value of ability to accept new products - innovation value; customer image value and customer payment behaviour value. In the article the most mentioned problems of evaluating non-financial contributions are specified, too.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer Value with a View to Non-financial Benefits

  • Popis výsledku anglicky

    The need to improve segmentation of customers by their profitability and to subsequently allocate marketing sources more efficiently leads to efforts to appreciate the current and future customer benefits in a complex way and to control creation of the value. The customer value is affected by a number of non-financial factors. In the article the non-financial aspects of customer?s value are discussed: value of customer references (recommendations) to other subjects, so called reference value; customer awareness value; customer loyalty value as a sort of level to what extent may a customer resist the pressure of competitive offers; value of ability to accept new products - innovation value; customer image value and customer payment behaviour value. In the article the most mentioned problems of evaluating non-financial contributions are specified, too.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    New Trends & Challenges in Management. Concepts of Management

  • ISBN

    978-83-61086-30-7

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    311

  • Název nakladatele

    Vizja Press & IT

  • Místo vydání

    Warszawa

  • Kód UT WoS kapitoly