Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nefinanční faktory při stanovení ziskovsti zákazníka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00007711" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00007711 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Non-financial Factors of Customer's Profitability Assessment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Present marketing activities are inherently related with CRM concept. Almost each company consciously or unconsciously tries to envelop relations with customer. It is obvious for managers, that there cannot be exerted the same effort for each of them. Traditional market segmentation is slowly inhibited and marketing effort is headed and graduated according to the customer value. For this reason many companies endeavours to calculate profitability for each customer, preferably for the whole time of the duration of the business relation and in the end to determine customer lifetime value. Many companies have problems with customer profitability assessment, whether they have technical problems or lack of knowledge or lack of capacity. It must be said, that simple financial profitability assessment is insufficient criterion for customer value evaluation. It is necessary to include Non-financial Factors of Profitability to better express value of customers for the company.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-financial Factors of Customer's Profitability Assessment

  • Popis výsledku anglicky

    Present marketing activities are inherently related with CRM concept. Almost each company consciously or unconsciously tries to envelop relations with customer. It is obvious for managers, that there cannot be exerted the same effort for each of them. Traditional market segmentation is slowly inhibited and marketing effort is headed and graduated according to the customer value. For this reason many companies endeavours to calculate profitability for each customer, preferably for the whole time of the duration of the business relation and in the end to determine customer lifetime value. Many companies have problems with customer profitability assessment, whether they have technical problems or lack of knowledge or lack of capacity. It must be said, that simple financial profitability assessment is insufficient criterion for customer value evaluation. It is necessary to include Non-financial Factors of Profitability to better express value of customers for the company.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CRM 2008

  • ISBN

    978-80-7395-129-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    25. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku