Nefinanční faktory při stanovení ziskovsti zákazníka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00007711" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00007711 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Non-financial Factors of Customer's Profitability Assessment
Popis výsledku v původním jazyce
Present marketing activities are inherently related with CRM concept. Almost each company consciously or unconsciously tries to envelop relations with customer. It is obvious for managers, that there cannot be exerted the same effort for each of them. Traditional market segmentation is slowly inhibited and marketing effort is headed and graduated according to the customer value. For this reason many companies endeavours to calculate profitability for each customer, preferably for the whole time of the duration of the business relation and in the end to determine customer lifetime value. Many companies have problems with customer profitability assessment, whether they have technical problems or lack of knowledge or lack of capacity. It must be said, that simple financial profitability assessment is insufficient criterion for customer value evaluation. It is necessary to include Non-financial Factors of Profitability to better express value of customers for the company.
Název v anglickém jazyce
Non-financial Factors of Customer's Profitability Assessment
Popis výsledku anglicky
Present marketing activities are inherently related with CRM concept. Almost each company consciously or unconsciously tries to envelop relations with customer. It is obvious for managers, that there cannot be exerted the same effort for each of them. Traditional market segmentation is slowly inhibited and marketing effort is headed and graduated according to the customer value. For this reason many companies endeavours to calculate profitability for each customer, preferably for the whole time of the duration of the business relation and in the end to determine customer lifetime value. Many companies have problems with customer profitability assessment, whether they have technical problems or lack of knowledge or lack of capacity. It must be said, that simple financial profitability assessment is insufficient criterion for customer value evaluation. It is necessary to include Non-financial Factors of Profitability to better express value of customers for the company.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CRM 2008
ISBN
978-80-7395-129-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
25. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—