Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Application of Business Network Approach for Small and Medium Enterprises (SME) with regard to their Buying Behavior

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F15%3A43899899" target="_blank" >RIV/60461373:22340/15:43899899 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60461373:22810/15:43899899

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cjournal.cz/files/196.pdf" target="_blank" >http://www.cjournal.cz/files/196.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2015.03.05" target="_blank" >10.7441/joc.2015.03.05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Application of Business Network Approach for Small and Medium Enterprises (SME) with regard to their Buying Behavior

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a research study of Business Network (BN) approach between Small and Medium Enterprises (SME) in the manner of connecting to each other based on the customer's buying behavior. We believe that the interconnection of BN, SME and buyingbehavior is not sufficiently explored and see need for further studies in this respect. The main focus of this study is the explanation of buying behavior of customer in Business to Business market (B2B), which is motivated by customer's effort to finda solution for his problems of rationalization or development. One of the major existing problems for SME is lack of resources (financial, human, technological) needed for the implementation of customer requirements (customer purchase). Lack of resourcescan be used from company's Business Network of suppliers and customers. Therefore, not only it is necessary for SME to know their BN and build relationships with their own suppliers and customers, but also with suppliers of their custome

  • Název v anglickém jazyce

    The Application of Business Network Approach for Small and Medium Enterprises (SME) with regard to their Buying Behavior

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a research study of Business Network (BN) approach between Small and Medium Enterprises (SME) in the manner of connecting to each other based on the customer's buying behavior. We believe that the interconnection of BN, SME and buyingbehavior is not sufficiently explored and see need for further studies in this respect. The main focus of this study is the explanation of buying behavior of customer in Business to Business market (B2B), which is motivated by customer's effort to finda solution for his problems of rationalization or development. One of the major existing problems for SME is lack of resources (financial, human, technological) needed for the implementation of customer requirements (customer purchase). Lack of resourcescan be used from company's Business Network of suppliers and customers. Therefore, not only it is necessary for SME to know their BN and build relationships with their own suppliers and customers, but also with suppliers of their custome

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-171X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    62-74

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus