APPROACH TO SUPPLIER EVALUATION IN THE CONTEXT OF BUILDING VALUE NETWORKS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F14%3A39898066" target="_blank" >RIV/00216275:25310/14:39898066 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
APPROACH TO SUPPLIER EVALUATION IN THE CONTEXT OF BUILDING VALUE NETWORKS
Popis výsledku v původním jazyce
To develop mutually beneficial relationships in the value network leading to the final success of the network, businesses need to carry out supplier evaluation. This evaluation can be performed by both entities, i.e. by the supplier who evaluates its ownperformance in relation to a particular customer, and by the customer, who evaluates the quality of performance of its own supplier. The latter of the mentioned methods is referred to in the literature as supplier evaluation and is traditionally performed using a set of suitably chosen criteria, usually aimed at evaluating the technical quality of products, supplier logistics performance and costs associated with purchases. However, the customer should not carry evaluation thus narrowly focused; it should assess the total value it obtains as a result of establishing and maintaining a relationship with the supplier. This value must be assessed not only by evaluating the transaction value benefits that the customer gains from the supplie
Název v anglickém jazyce
APPROACH TO SUPPLIER EVALUATION IN THE CONTEXT OF BUILDING VALUE NETWORKS
Popis výsledku anglicky
To develop mutually beneficial relationships in the value network leading to the final success of the network, businesses need to carry out supplier evaluation. This evaluation can be performed by both entities, i.e. by the supplier who evaluates its ownperformance in relation to a particular customer, and by the customer, who evaluates the quality of performance of its own supplier. The latter of the mentioned methods is referred to in the literature as supplier evaluation and is traditionally performed using a set of suitably chosen criteria, usually aimed at evaluating the technical quality of products, supplier logistics performance and costs associated with purchases. However, the customer should not carry evaluation thus narrowly focused; it should assess the total value it obtains as a result of establishing and maintaining a relationship with the supplier. This value must be assessed not only by evaluating the transaction value benefits that the customer gains from the supplie
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
METAL 2014: 23rd International Conference on Metallurgy and Materials
ISBN
978-80-87294-54-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1610-1617
Název nakladatele
TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
21. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000350641700266