Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

APPROACH TO SUPPLIER EVALUATION IN THE CONTEXT OF BUILDING VALUE NETWORKS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F14%3A39898066" target="_blank" >RIV/00216275:25310/14:39898066 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    APPROACH TO SUPPLIER EVALUATION IN THE CONTEXT OF BUILDING VALUE NETWORKS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To develop mutually beneficial relationships in the value network leading to the final success of the network, businesses need to carry out supplier evaluation. This evaluation can be performed by both entities, i.e. by the supplier who evaluates its ownperformance in relation to a particular customer, and by the customer, who evaluates the quality of performance of its own supplier. The latter of the mentioned methods is referred to in the literature as supplier evaluation and is traditionally performed using a set of suitably chosen criteria, usually aimed at evaluating the technical quality of products, supplier logistics performance and costs associated with purchases. However, the customer should not carry evaluation thus narrowly focused; it should assess the total value it obtains as a result of establishing and maintaining a relationship with the supplier. This value must be assessed not only by evaluating the transaction value benefits that the customer gains from the supplie

  • Název v anglickém jazyce

    APPROACH TO SUPPLIER EVALUATION IN THE CONTEXT OF BUILDING VALUE NETWORKS

  • Popis výsledku anglicky

    To develop mutually beneficial relationships in the value network leading to the final success of the network, businesses need to carry out supplier evaluation. This evaluation can be performed by both entities, i.e. by the supplier who evaluates its ownperformance in relation to a particular customer, and by the customer, who evaluates the quality of performance of its own supplier. The latter of the mentioned methods is referred to in the literature as supplier evaluation and is traditionally performed using a set of suitably chosen criteria, usually aimed at evaluating the technical quality of products, supplier logistics performance and costs associated with purchases. However, the customer should not carry evaluation thus narrowly focused; it should assess the total value it obtains as a result of establishing and maintaining a relationship with the supplier. This value must be assessed not only by evaluating the transaction value benefits that the customer gains from the supplie

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    METAL 2014: 23rd International Conference on Metallurgy and Materials

  • ISBN

    978-80-87294-54-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1610-1617

  • Název nakladatele

    TANGER, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    21. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000350641700266