Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketingová výkonnost jako základ budoucí ziskovosti podniku.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F05%3A00003393" target="_blank" >RIV/00216275:25310/05:00003393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing Performance as a Bases of Future Enterprises? Profitability.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contemporary conditions in global and turbulent market environment ask to use for evaluation of enterprises? performance not only financial measures of performance as sales revenues, costs, operating expenses, net profits, return of sales, assets as a percentage of sales and return on assets. These measures are excellent measures of internal financial performance, however do not provide an external or market-based view of performance. As a result, we don?t know how some enterprise has performed relativeto external benchmarks such as market growth, competitive prices, relative product and service quality, and satisfying and retaining customers. It is necessary to complete a business?s internal financial performance with parallel set of external metricsto track market based performance (marketing performance metrics).

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing Performance as a Bases of Future Enterprises? Profitability.

  • Popis výsledku anglicky

    Contemporary conditions in global and turbulent market environment ask to use for evaluation of enterprises? performance not only financial measures of performance as sales revenues, costs, operating expenses, net profits, return of sales, assets as a percentage of sales and return on assets. These measures are excellent measures of internal financial performance, however do not provide an external or market-based view of performance. As a result, we don?t know how some enterprise has performed relativeto external benchmarks such as market growth, competitive prices, relative product and service quality, and satisfying and retaining customers. It is necessary to complete a business?s internal financial performance with parallel set of external metricsto track market based performance (marketing performance metrics).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceeding of the International Scientific Conference Education and Economy 2005

  • ISBN

    9985-894-85-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    65-67

  • Název nakladatele

    Tallin College of Tallin University of Technology

  • Místo vydání

    Tallin, Estonia

  • Místo konání akce

    Tallin, Estonia

  • Datum konání akce

    5. 5. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku