Marketingová výkonnost jako základ budoucí ziskovosti podniku.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F05%3A00003393" target="_blank" >RIV/00216275:25310/05:00003393 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Marketing Performance as a Bases of Future Enterprises? Profitability.
Popis výsledku v původním jazyce
Contemporary conditions in global and turbulent market environment ask to use for evaluation of enterprises? performance not only financial measures of performance as sales revenues, costs, operating expenses, net profits, return of sales, assets as a percentage of sales and return on assets. These measures are excellent measures of internal financial performance, however do not provide an external or market-based view of performance. As a result, we don?t know how some enterprise has performed relativeto external benchmarks such as market growth, competitive prices, relative product and service quality, and satisfying and retaining customers. It is necessary to complete a business?s internal financial performance with parallel set of external metricsto track market based performance (marketing performance metrics).
Název v anglickém jazyce
Marketing Performance as a Bases of Future Enterprises? Profitability.
Popis výsledku anglicky
Contemporary conditions in global and turbulent market environment ask to use for evaluation of enterprises? performance not only financial measures of performance as sales revenues, costs, operating expenses, net profits, return of sales, assets as a percentage of sales and return on assets. These measures are excellent measures of internal financial performance, however do not provide an external or market-based view of performance. As a result, we don?t know how some enterprise has performed relativeto external benchmarks such as market growth, competitive prices, relative product and service quality, and satisfying and retaining customers. It is necessary to complete a business?s internal financial performance with parallel set of external metricsto track market based performance (marketing performance metrics).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding of the International Scientific Conference Education and Economy 2005
ISBN
9985-894-85-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
65-67
Název nakladatele
Tallin College of Tallin University of Technology
Místo vydání
Tallin, Estonia
Místo konání akce
Tallin, Estonia
Datum konání akce
5. 5. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—