Elektronická výměna dat jako podpůrný nástroj tvorby zvláštní hodnoty pro zákazníka.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004327" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004327 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Elektronická výměna dat jako podpůrný nástroj tvorby zvláštní hodnoty pro zákazníka.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá elektronickou výměnou dat (EDI) jako nástrojem pro tvorbu zvyšování hodnoty pro zákazníka. Je zde popsána podstata systému elektronické výměny dat, zdůrazněny přínosy pro podniky a zmíněna možná ohrožení EDI systému. Základními přínosy implementace EDI v podniku jsou především: úspora nákladů, úspora času, minimální nároky na lidskou obsluhu, minimalizace rizika lidských chyb, vysoká operativnost, bezpečnost a rychlost předávaných dokumentů v celosvětově jednotném jazyku, přehlednémpro všechny participující strany. Výsledkem je zkrácení cyklu dodávky, což ve svém důsledku vede k pružnější a rychlejší reakci na změny na trhu a tedy i k možnosti poskytovat diferencovanou až individualizovanou péči o zákazníky podle jejich potřeb a požadavků.
Název v anglickém jazyce
Electronic Data Interchange as a Supporting Tool for Building Extraordinary Customer Value
Popis výsledku anglicky
This paper deals with Electronic Data Interchange (EDI) as a tool for building extraordinary customer value. Basic principles of EDI and main benefits of EDI for companies are mentioned together with possible threats of EDI system. Main benefits of EDI implementation for companies are mainly: costs saving, time saving, minimal requirements on human handling, human errors risk minimization, high operability, security and speed of documents transfer in worldwide unified language, which is transparent forall participants. It gives rise to shortening of delivery cycle which in consequence results in more lively and faster reaction to changes in the market. It allows providing of differentiated to individualized entertainment according to needs and requirements of each customer.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků ze 4. mezinárodní konference "Logistika v teorii a praxi"
ISBN
80-7372-059-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
102-107
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
27. 4. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—