Zavádění tématu udržitelného rozvoje na katedře biologie PdF UHK (proč, jak, příklady, úskalí, plány)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00006050" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00006050 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zavádění tématu udržitelného rozvoje na katedře biologie PdF UHK (proč, jak, příklady, úskalí, plány)
Popis výsledku v původním jazyce
Výchova a vzdělávání budoucích učitelů biologie k trvale udržitelnému rozvoji. Po odůvodnění nutnosti inovace vzdělávání a výchovy na našich školách následuje rozbor potřebnosti zavádění témat udržitelného rozvoje (UR) na VŠ. Často ale i na VŠ převládá předávání rozptýlených poznatků v jednotlivých předmětech a chybí interdisciplinární syntetizující pohled. Je třeba komplexní integrující pohled na tuto problematiku s větším podílem praxe, častěji používat moderní formy a aktivizující metody výuky. Ukázána je významná role pedagogických fakult připravujících budoucí učitele a jejich možnost ovlivňovat i pedagogy z praxe. Rozvedeny jsou detailněji formy, cíle, metody a kompetence. Zdůvodněno je zejména užívání aktivizačních metod výuky pro rozvoj profesní kompetence učitele (pro oblast UR stránky obsahové, dovednostní, informační, osobnostní). Probrány jsou i cíle aktivní výuky k UR.
Název v anglickém jazyce
Loading themes for sustainable development at the Pedagogical Faculty of the University of Hradec Králové (why, how, difficulties, plans)
Popis výsledku anglicky
Education of future biology teachers focusing on sustainable develompent. The analysis of the necessity to implement themes of sustainable development at universities follows the essential rationale for innovation of education and training in the Czech school system. It is necessary to have a complex integral view on this subject with larger training part, more frequently applying modern learning forms and active learning methods. The passing of scattered knowledge in single subjects at universities often prevails and the interdisciplinary and compact view is lacking. The important role of pedagogical faculties training future teachers and their ability to influence even teachers already in the proffesion is shown. Detailed forms, targets, methods andcompetence are set out. Reasons are given for particular use of active learning methods for the development of professional competence of teachers. The targets of active education towards sustainable development are also examined.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Co znamená udržitelnost pro univerzity? Sborník mezinárodní konference
ISBN
80-239-6560-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
101-108
Název nakladatele
Centrum pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy
Místo vydání
Praha, Česká republika
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 9. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—