Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Několik slov k systematologii věd a učebních předmětů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00006128" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00006128 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Few Words towards the Systematology of Science and Learning Subjects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The process of systematic arrangement of scientific knowledge represents an essential condition for us to be able to understand not only the world around us but also our inner world. To constitute a specialized science, it is not sufficient to arrange into a system only that scientific knowledge which is the subject of investigation of the science itself. It is necessary to characterize the relations of one particular science to the others, which implies dealing with the question of systematology of a global set of sciences. If one agrees that it is possible to create a compact system of scientific knowledge, then it is apparently possible to create also a compact system of subjects, a compact educational programme. Therefore, it is essential to specify the criteria for forming the educational system. There are, however, more such criteria (the educational system is multidimensional) and some criteria (some criterion) may seem to have a key role in forming the educational system. The a

  • Název v anglickém jazyce

    A Few Words towards the Systematology of Science and Learning Subjects

  • Popis výsledku anglicky

    The process of systematic arrangement of scientific knowledge represents an essential condition for us to be able to understand not only the world around us but also our inner world. To constitute a specialized science, it is not sufficient to arrange into a system only that scientific knowledge which is the subject of investigation of the science itself. It is necessary to characterize the relations of one particular science to the others, which implies dealing with the question of systematology of a global set of sciences. If one agrees that it is possible to create a compact system of scientific knowledge, then it is apparently possible to create also a compact system of subjects, a compact educational programme. Therefore, it is essential to specify the criteria for forming the educational system. There are, however, more such criteria (the educational system is multidimensional) and some criteria (some criterion) may seem to have a key role in forming the educational system. The a

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Integration in Science and Technical Education

  • ISBN

    80-7041-608-4

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    20-22

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Gaudeamus Publishing House, University of Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS kapitoly