Vliv uplatnění strategie CRM na rozvoj lidských zdrojů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00006011" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00006011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of CRM Strategy Usage on the Human Resources Development .
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to point out the fact that successful implementation of CRM strategy depends also on a well motivated and educated staff. It is shown that competitive advantage is based on creation and keeping relations with key costumers throughproviding perfect services, whose quality relates to work of staff, which highly correlates with their educational level, knowledge, skills and motivation. It is shown that educated and motivated staff along with the staff appraisal system happens to bethe key factor of customer?s satisfaction and therefore also the key factor of CRM.
Název v anglickém jazyce
Influence of CRM Strategy Usage on the Human Resources Development .
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to point out the fact that successful implementation of CRM strategy depends also on a well motivated and educated staff. It is shown that competitive advantage is based on creation and keeping relations with key costumers throughproviding perfect services, whose quality relates to work of staff, which highly correlates with their educational level, knowledge, skills and motivation. It is shown that educated and motivated staff along with the staff appraisal system happens to bethe key factor of customer?s satisfaction and therefore also the key factor of CRM.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Management
ISSN
1822-3133
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
83-89
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—