Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of WINGS method in CRM performance measurement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86094237" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86094237 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of WINGS method in CRM performance measurement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research examines the application of the WINGS method for the CRM performance measurement. WINGS method identifies mutual influence and relations among factors and also determines the key factors with respect to the importance of the factors. WINGSmethod belongs to MADM methods while pairwise comparison is used for factors evaluation. The aim of the paper is to identify possible relations among factors measuring CRM performance. The sub-aim is to determine key factors for successful CRM strategy for the company. The results show the organizational performance factors as the most important factors. As the key factors we can identify profitability, customer satisfaction, customer retention, management attitude and explicit goal setting.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of WINGS method in CRM performance measurement

  • Popis výsledku anglicky

    This research examines the application of the WINGS method for the CRM performance measurement. WINGS method identifies mutual influence and relations among factors and also determines the key factors with respect to the importance of the factors. WINGSmethod belongs to MADM methods while pairwise comparison is used for factors evaluation. The aim of the paper is to identify possible relations among factors measuring CRM performance. The sub-aim is to determine key factors for successful CRM strategy for the company. The results show the organizational performance factors as the most important factors. As the key factors we can identify profitability, customer satisfaction, customer retention, management attitude and explicit goal setting.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IDIMT-2015 : Information Technology and Society Interaction and Interdependence : 23rd Interdisciplinary Information Management Talks : Sept. 9-11, 2015, Poděbrady, Czech Republic

  • ISBN

    978-3-99033-395-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    391-398

  • Název nakladatele

    Trauner

  • Místo vydání

    Linz

  • Místo konání akce

    Poděbrady

  • Datum konání akce

    9. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku