Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring the Impact of CRM Strategies on Customer Loyalty: With Special Reference to State-owned Commercial Banks in Sri Lanka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868653" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868653 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring the Impact of CRM Strategies on Customer Loyalty: With Special Reference to State-owned Commercial Banks in Sri Lanka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    CRM is aimed at building strong long term relationships that keep customers coming back repeatedly. It aims to help organizations building individual customer relationships in such a way that both the firm and the customer get the most out of the exchange, providing both parties to long term benefits. Hence, in this study, researchers attempted to investigate on ?The impact of CRM strategies on customer loyalty in the context of state- owned commercial banks in Sri Lanka.? Further, literature provides sufficient evidence to support the empirical gap existing in Sri Lankan context. The main objective of the study is to identify the influenced made by CRM strategies on customer brand loyalty and recommending strategies for state-owned commercial banks todevelop loyal customer base. The five hypotheses were formulated to determine the relationship among key constructs. Survey method was used to gather primary data from 160 randomly selected customers of two state- owned commercial banks

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring the Impact of CRM Strategies on Customer Loyalty: With Special Reference to State-owned Commercial Banks in Sri Lanka

  • Popis výsledku anglicky

    CRM is aimed at building strong long term relationships that keep customers coming back repeatedly. It aims to help organizations building individual customer relationships in such a way that both the firm and the customer get the most out of the exchange, providing both parties to long term benefits. Hence, in this study, researchers attempted to investigate on ?The impact of CRM strategies on customer loyalty in the context of state- owned commercial banks in Sri Lanka.? Further, literature provides sufficient evidence to support the empirical gap existing in Sri Lankan context. The main objective of the study is to identify the influenced made by CRM strategies on customer brand loyalty and recommending strategies for state-owned commercial banks todevelop loyal customer base. The five hypotheses were formulated to determine the relationship among key constructs. Survey method was used to gather primary data from 160 randomly selected customers of two state- owned commercial banks

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th IBIMA Conference on Inovation Vision 2020: stainable Growth, Entrepreneurship, and Economic Development

  • ISBN

    978-0-9821489-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1566 - 1577

  • Název nakladatele

    IBIMA Publishing

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    12. 2. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku