Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of Advertising Appeals on Brand Loyalty: With special reference to the Commercial banking Industry in Sri Lanka.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43866687" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43866687 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of Advertising Appeals on Brand Loyalty: With special reference to the Commercial banking Industry in Sri Lanka.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Branding is a powerful tool and an intangible asset in marketing. It differentiates a product or a service from the competitors? offerings in market place. The relationship between a consumer and a brand is a bond. Consumers offer their trust and loyaltyexpecting utility through consistent product performance. The competition among commercial banks in Sri Lanka is fierce. Various advertising appeals are made to encourage customers to switch their service provider. At the same time existing customers are frequently exposed to offers and counter offers from competing brands. Researchers viewed this issue investigating the impact of advertizing appeals like rational, emotional, moral, and celebrative endorsements to determine the brand loyalty of customers in commercial banks in Sri Lanka. The research carried out at a field survey among 200 respondents, who are loyal customers of five commercial banks, representing both public and private sectors. Respondents were located in Colombo and

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of Advertising Appeals on Brand Loyalty: With special reference to the Commercial banking Industry in Sri Lanka.

  • Popis výsledku anglicky

    Branding is a powerful tool and an intangible asset in marketing. It differentiates a product or a service from the competitors? offerings in market place. The relationship between a consumer and a brand is a bond. Consumers offer their trust and loyaltyexpecting utility through consistent product performance. The competition among commercial banks in Sri Lanka is fierce. Various advertising appeals are made to encourage customers to switch their service provider. At the same time existing customers are frequently exposed to offers and counter offers from competing brands. Researchers viewed this issue investigating the impact of advertizing appeals like rational, emotional, moral, and celebrative endorsements to determine the brand loyalty of customers in commercial banks in Sri Lanka. The research carried out at a field survey among 200 respondents, who are loyal customers of five commercial banks, representing both public and private sectors. Respondents were located in Colombo and

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9821489-5-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1221-1232

  • Název nakladatele

    Khalid s. Soliman, Ibima

  • Místo vydání

    Kuala Lumpur, Malaysia

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur, Malaysia

  • Datum konání akce

    29. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku