Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Advertising Appeals on Brand Switching Behavior in Motor Insurance Industry in Sri Lanka.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868786" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868786 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Advertising Appeals on Brand Switching Behavior in Motor Insurance Industry in Sri Lanka.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modern marketers use creative messages in their commercials with using various advertising appeals. Advertising appeals aim to influence the way consumers view themselves and how buying certain products can prove to be beneficial for them. Even though marketers believe those appeals influence the purchasing decisions of consumers, the scenario cannot be generalized to each context and industry. With the high competition among motor insurance companies in Sri Lanka, key players of the industry attempt topenetrate their market by heavy advertising campaigns. However there is no sufficient empirical evidence to determine to what extent this effort become effective. Researchers viewed this issue investigating the impact of advertizing appeals like rational, emotional, and moral, to determine the brand switching behavior of customers in motor insurance industry in Sri Lanka. The research carried out at a field survey among 150 randomly selected vehicle owners, who have switched their motor

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Advertising Appeals on Brand Switching Behavior in Motor Insurance Industry in Sri Lanka.

  • Popis výsledku anglicky

    Modern marketers use creative messages in their commercials with using various advertising appeals. Advertising appeals aim to influence the way consumers view themselves and how buying certain products can prove to be beneficial for them. Even though marketers believe those appeals influence the purchasing decisions of consumers, the scenario cannot be generalized to each context and industry. With the high competition among motor insurance companies in Sri Lanka, key players of the industry attempt topenetrate their market by heavy advertising campaigns. However there is no sufficient empirical evidence to determine to what extent this effort become effective. Researchers viewed this issue investigating the impact of advertizing appeals like rational, emotional, and moral, to determine the brand switching behavior of customers in motor insurance industry in Sri Lanka. The research carried out at a field survey among 150 randomly selected vehicle owners, who have switched their motor

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků 8. ročníku Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky DOKBAT 2012

  • ISBN

    978-80-7454-138-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    19. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku