The Impact of Advertising Appeals on Brand Switching Behavior in Motor Insurance Industry in Sri Lanka.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868786" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868786 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of Advertising Appeals on Brand Switching Behavior in Motor Insurance Industry in Sri Lanka.
Popis výsledku v původním jazyce
Modern marketers use creative messages in their commercials with using various advertising appeals. Advertising appeals aim to influence the way consumers view themselves and how buying certain products can prove to be beneficial for them. Even though marketers believe those appeals influence the purchasing decisions of consumers, the scenario cannot be generalized to each context and industry. With the high competition among motor insurance companies in Sri Lanka, key players of the industry attempt topenetrate their market by heavy advertising campaigns. However there is no sufficient empirical evidence to determine to what extent this effort become effective. Researchers viewed this issue investigating the impact of advertizing appeals like rational, emotional, and moral, to determine the brand switching behavior of customers in motor insurance industry in Sri Lanka. The research carried out at a field survey among 150 randomly selected vehicle owners, who have switched their motor
Název v anglickém jazyce
The Impact of Advertising Appeals on Brand Switching Behavior in Motor Insurance Industry in Sri Lanka.
Popis výsledku anglicky
Modern marketers use creative messages in their commercials with using various advertising appeals. Advertising appeals aim to influence the way consumers view themselves and how buying certain products can prove to be beneficial for them. Even though marketers believe those appeals influence the purchasing decisions of consumers, the scenario cannot be generalized to each context and industry. With the high competition among motor insurance companies in Sri Lanka, key players of the industry attempt topenetrate their market by heavy advertising campaigns. However there is no sufficient empirical evidence to determine to what extent this effort become effective. Researchers viewed this issue investigating the impact of advertizing appeals like rational, emotional, and moral, to determine the brand switching behavior of customers in motor insurance industry in Sri Lanka. The research carried out at a field survey among 150 randomly selected vehicle owners, who have switched their motor
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků 8. ročníku Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky DOKBAT 2012
ISBN
978-80-7454-138-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
19. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—