Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje a loajalita zákazníků k prodejnám v rámci konceptu hodnoty zákazníka a CRM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F06%3A%401389014" target="_blank" >RIV/46747885:24310/06:@1389014 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer store attitudes and store loyalty in the framework of customer value and CRM performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses the possible applicability of customer value and CRM concepts in the conditions of clothing retailing in the Czech Republic. It aims to explore dimensions of customer value by exploring customers' store attitudes and their satisfaction with selected retail formats. The objective of CRM is to build a strong relationship with customers by providing a superior customer value in order to increase customers' satisfaction and their loyalty. Customer store attitudes and store loyalty were in the centre of attention of the research on customer store type perception conducted in spring 2006. It was assumed that the retail mix dimensions that are perceived (evaluated) by the customers the most positive (the best) and the most important, are the dimensions of customer value that significantly contribute to customer satisfaction and loyalty and thus to a better CRM performance which should naturally bring more sales and more profit.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer store attitudes and store loyalty in the framework of customer value and CRM performance

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the possible applicability of customer value and CRM concepts in the conditions of clothing retailing in the Czech Republic. It aims to explore dimensions of customer value by exploring customers' store attitudes and their satisfaction with selected retail formats. The objective of CRM is to build a strong relationship with customers by providing a superior customer value in order to increase customers' satisfaction and their loyalty. Customer store attitudes and store loyalty were in the centre of attention of the research on customer store type perception conducted in spring 2006. It was assumed that the retail mix dimensions that are perceived (evaluated) by the customers the most positive (the best) and the most important, are the dimensions of customer value that significantly contribute to customer satisfaction and loyalty and thus to a better CRM performance which should naturally bring more sales and more profit.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M Ekonomie a management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    120-134

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus