Postoje a loajalita zákazníků k prodejnám v rámci konceptu hodnoty zákazníka a CRM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F06%3A%401389014" target="_blank" >RIV/46747885:24310/06:@1389014 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Customer store attitudes and store loyalty in the framework of customer value and CRM performance
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses the possible applicability of customer value and CRM concepts in the conditions of clothing retailing in the Czech Republic. It aims to explore dimensions of customer value by exploring customers' store attitudes and their satisfaction with selected retail formats. The objective of CRM is to build a strong relationship with customers by providing a superior customer value in order to increase customers' satisfaction and their loyalty. Customer store attitudes and store loyalty were in the centre of attention of the research on customer store type perception conducted in spring 2006. It was assumed that the retail mix dimensions that are perceived (evaluated) by the customers the most positive (the best) and the most important, are the dimensions of customer value that significantly contribute to customer satisfaction and loyalty and thus to a better CRM performance which should naturally bring more sales and more profit.
Název v anglickém jazyce
Customer store attitudes and store loyalty in the framework of customer value and CRM performance
Popis výsledku anglicky
The paper discusses the possible applicability of customer value and CRM concepts in the conditions of clothing retailing in the Czech Republic. It aims to explore dimensions of customer value by exploring customers' store attitudes and their satisfaction with selected retail formats. The objective of CRM is to build a strong relationship with customers by providing a superior customer value in order to increase customers' satisfaction and their loyalty. Customer store attitudes and store loyalty were in the centre of attention of the research on customer store type perception conducted in spring 2006. It was assumed that the retail mix dimensions that are perceived (evaluated) by the customers the most positive (the best) and the most important, are the dimensions of customer value that significantly contribute to customer satisfaction and loyalty and thus to a better CRM performance which should naturally bring more sales and more profit.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M Ekonomie a management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
120-134
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—