Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnota zákazníka a CRM: koncepční rámec pro maloobchod oděvním zbožím

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F06%3A%401389004" target="_blank" >RIV/46747885:24310/06:@1389004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer value and customer relationship management: A conceptual framework for clothing retailing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, customer value and customer relationship management (CRM) have become one of the most significant factors in attracting and retaining customers for manufacturers, service providers and retailers. Valuing the customer helps companies notonly to identify the most profitable and least profitable segments of the business, but focus on the business practices that convert customer with little or no potential for development (typically the majority of customers) into profitable ones and ensure the long-term customer relationship and company profits. There are not many studies that examined effects of individual dimensions of customer value on the specific dimensions of CRM in the retail sector. Thus the purpose of this paper is to discuss the concept of CRM and customer value and propose a conceptual framework of CRM performance applicable for the clothing retail sector. For the purpose of customer value and CRM performance study in the clothing retail sector, a framework pr

  • Název v anglickém jazyce

    Customer value and customer relationship management: A conceptual framework for clothing retailing

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, customer value and customer relationship management (CRM) have become one of the most significant factors in attracting and retaining customers for manufacturers, service providers and retailers. Valuing the customer helps companies notonly to identify the most profitable and least profitable segments of the business, but focus on the business practices that convert customer with little or no potential for development (typically the majority of customers) into profitable ones and ensure the long-term customer relationship and company profits. There are not many studies that examined effects of individual dimensions of customer value on the specific dimensions of CRM in the retail sector. Thus the purpose of this paper is to discuss the concept of CRM and customer value and propose a conceptual framework of CRM performance applicable for the clothing retail sector. For the purpose of customer value and CRM performance study in the clothing retail sector, a framework pr

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The International Scientific Conference Customer Relationship Management 06

  • ISBN

    80-7194-909-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    215-222

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Lázně Bohdaneč

  • Datum konání akce

    7. 11. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku