Hodnota zákazníka a CRM: koncepční rámec pro maloobchod oděvním zbožím
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F06%3A%401389004" target="_blank" >RIV/46747885:24310/06:@1389004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Customer value and customer relationship management: A conceptual framework for clothing retailing
Popis výsledku v původním jazyce
In recent years, customer value and customer relationship management (CRM) have become one of the most significant factors in attracting and retaining customers for manufacturers, service providers and retailers. Valuing the customer helps companies notonly to identify the most profitable and least profitable segments of the business, but focus on the business practices that convert customer with little or no potential for development (typically the majority of customers) into profitable ones and ensure the long-term customer relationship and company profits. There are not many studies that examined effects of individual dimensions of customer value on the specific dimensions of CRM in the retail sector. Thus the purpose of this paper is to discuss the concept of CRM and customer value and propose a conceptual framework of CRM performance applicable for the clothing retail sector. For the purpose of customer value and CRM performance study in the clothing retail sector, a framework pr
Název v anglickém jazyce
Customer value and customer relationship management: A conceptual framework for clothing retailing
Popis výsledku anglicky
In recent years, customer value and customer relationship management (CRM) have become one of the most significant factors in attracting and retaining customers for manufacturers, service providers and retailers. Valuing the customer helps companies notonly to identify the most profitable and least profitable segments of the business, but focus on the business practices that convert customer with little or no potential for development (typically the majority of customers) into profitable ones and ensure the long-term customer relationship and company profits. There are not many studies that examined effects of individual dimensions of customer value on the specific dimensions of CRM in the retail sector. Thus the purpose of this paper is to discuss the concept of CRM and customer value and propose a conceptual framework of CRM performance applicable for the clothing retail sector. For the purpose of customer value and CRM performance study in the clothing retail sector, a framework pr
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The International Scientific Conference Customer Relationship Management 06
ISBN
80-7194-909-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
215-222
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Lázně Bohdaneč
Datum konání akce
7. 11. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—