Atributy hodnoty zákazníka v podmínkách maloobchodu s oděvním zbožím
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F07%3A%400190683" target="_blank" >RIV/46747885:24310/07:@0190683 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Attributes of customer value in clothing retailing
Popis výsledku v původním jazyce
"There are not many studies that examined effects of individual dimensions of customer value on the specific dimensions of CRM in the retail sector. The paper, based on the literature study, present findings of the research focused on the concept of customer value, its attributes in clothing retailing. For the purpose of the research, a framework presented by Simova (2006) was used. Customer value was defined and measured in terms of get (benefits) and give (sacrifice) components. The concept of customer value based on price and quality dimensions was broadened by adding another value dimensions composing customer values such as functional, social, and emotional aspects of value in relation to perceived sacrifices. The term ""sacrifice"" was perceivedin terms of both, monetary and non-monetary costs instead of price only."
Název v anglickém jazyce
Attributes of customer value in clothing retailing
Popis výsledku anglicky
"There are not many studies that examined effects of individual dimensions of customer value on the specific dimensions of CRM in the retail sector. The paper, based on the literature study, present findings of the research focused on the concept of customer value, its attributes in clothing retailing. For the purpose of the research, a framework presented by Simova (2006) was used. Customer value was defined and measured in terms of get (benefits) and give (sacrifice) components. The concept of customer value based on price and quality dimensions was broadened by adding another value dimensions composing customer values such as functional, social, and emotional aspects of value in relation to perceived sacrifices. The term ""sacrifice"" was perceivedin terms of both, monetary and non-monetary costs instead of price only."
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The International Scientific Conference CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT 07
ISBN
978-80-7395-016-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
179-185
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Lázně Bohdaneč
Datum konání akce
9. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—