Conceptual models of customer value: implication for clothing retailing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F09%3A%230000164" target="_blank" >RIV/46747885:24310/09:#0000164 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Conceptual models of customer value: implication for clothing retailing
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses various conceptual models of customer value found in the literature. It presents findings of the research focused on the concept of customer value, its attributes in clothing retailing. Customer value was defined and measured in termsof get (benefits) and give (sacrifice) components. Factor analysis was used to identify the main elements of customer value in clothing retailing. Five components were extracted for benefit attributes of customer value (psychological aspects, physical appearance of merchandise, quality of merchandise and shopping, environment and communication, personnel) three components (price and discounts, shopping incentives, effort made when shopping) were extracted for sacrifice attributes of customer value.
Název v anglickém jazyce
Conceptual models of customer value: implication for clothing retailing
Popis výsledku anglicky
The paper discusses various conceptual models of customer value found in the literature. It presents findings of the research focused on the concept of customer value, its attributes in clothing retailing. Customer value was defined and measured in termsof get (benefits) and give (sacrifice) components. Factor analysis was used to identify the main elements of customer value in clothing retailing. Five components were extracted for benefit attributes of customer value (psychological aspects, physical appearance of merchandise, quality of merchandise and shopping, environment and communication, personnel) three components (price and discounts, shopping incentives, effort made when shopping) were extracted for sacrifice attributes of customer value.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M Ekonomie a Management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000264108200009
EID výsledku v databázi Scopus
—