Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conceptual models of customer value: implication for clothing retailing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F09%3A%230000164" target="_blank" >RIV/46747885:24310/09:#0000164 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conceptual models of customer value: implication for clothing retailing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses various conceptual models of customer value found in the literature. It presents findings of the research focused on the concept of customer value, its attributes in clothing retailing. Customer value was defined and measured in termsof get (benefits) and give (sacrifice) components. Factor analysis was used to identify the main elements of customer value in clothing retailing. Five components were extracted for benefit attributes of customer value (psychological aspects, physical appearance of merchandise, quality of merchandise and shopping, environment and communication, personnel) three components (price and discounts, shopping incentives, effort made when shopping) were extracted for sacrifice attributes of customer value.

  • Název v anglickém jazyce

    Conceptual models of customer value: implication for clothing retailing

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses various conceptual models of customer value found in the literature. It presents findings of the research focused on the concept of customer value, its attributes in clothing retailing. Customer value was defined and measured in termsof get (benefits) and give (sacrifice) components. Factor analysis was used to identify the main elements of customer value in clothing retailing. Five components were extracted for benefit attributes of customer value (psychological aspects, physical appearance of merchandise, quality of merchandise and shopping, environment and communication, personnel) three components (price and discounts, shopping incentives, effort made when shopping) were extracted for sacrifice attributes of customer value.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000264108200009

  • EID výsledku v databázi Scopus