Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer Loyalty: State Vs Local Private Owned Commercial Bank in Colombo District Sri Lanka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43866793" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43866793 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer Loyalty: State Vs Local Private Owned Commercial Bank in Colombo District Sri Lanka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Customer loyalty has always been critical to business success thus profitability and loyal customers are usually of strategic advantage to any type of business organization. This factual is not different for the financial institutions. Thus keeping current customers is an essential marketing aim for all financial institutions in a highly competitive environment. Under this circumstances, purpose of this study is to identify which commercial bank category is taking higher level of customer loyalty amongState Commercial Banks and Private owned Commercial Banks and what are the antecedents highly effected to get reach that level of customer loyalty in commercial banking sector in Colombo district where the most metropolitan area in Sri Lanka. Under thisresearch, having defined loyalty in bank specifically through the characteristics identified through the literature review. Those are corporate image, customer satisfaction, and perceived value, perceived service quality, customer rewards

  • Název v anglickém jazyce

    Customer Loyalty: State Vs Local Private Owned Commercial Bank in Colombo District Sri Lanka

  • Popis výsledku anglicky

    Customer loyalty has always been critical to business success thus profitability and loyal customers are usually of strategic advantage to any type of business organization. This factual is not different for the financial institutions. Thus keeping current customers is an essential marketing aim for all financial institutions in a highly competitive environment. Under this circumstances, purpose of this study is to identify which commercial bank category is taking higher level of customer loyalty amongState Commercial Banks and Private owned Commercial Banks and what are the antecedents highly effected to get reach that level of customer loyalty in commercial banking sector in Colombo district where the most metropolitan area in Sri Lanka. Under thisresearch, having defined loyalty in bank specifically through the characteristics identified through the literature review. Those are corporate image, customer satisfaction, and perceived value, perceived service quality, customer rewards

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9821489-5-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    344-352

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Conference

  • Místo vydání

    Kuala Lumpur, Malaysia

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur, Malaysia

  • Datum konání akce

    29. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku